Павло Хобзей: «Три стовпи нової української школи – новий зміст, підготовлений до нових умов учитель і нове навчальне середовище»

Версія для друку

Павло Хобзей: «Три стовпи нової української школи – новий зміст, підготовлений до нових умов учитель і нове навчальне середовище»

 

Вчора на базі Омельницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів відбулося ІІ розширене засідання навчально-консультативної робочої групи «Координаційної ради з підтримки та розвитку об’єднаних територіальних громад Полтавської області» з напрямку «Удосконалення мережі освітніх закладів».

Воно пройшло під назвою «Полтавська платформа інноваційних практик створення сучасного освітнього середовища в об’єднаних територіальних громадах».

У його роботі взяли участь заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей, заступник голови обласної державної адміністрації Олег Пругло, директор Департаменту освіти і науки ОДА Олена Харченко, голови об’єднаних територіальних громад, їх заступники з гуманітарних питань, керівники органів управління освітою ОТГ. Засідання відбувалося за трьома сесіями – для голів об’єднаних територіальних громад, для їх заступників, а також для педагогів і психологів Омельницької й Пришибської ОТГ.

– Ініціювали цю зустріч і запросили на неї заступника Міністра, щоб акцентувати увагу на питаннях освіти. Школи мають стати простором, в якому поєднано освітню, культурну, просвітницьку й медичну складові. Це непросто, але вже маємо певні напрацювання в нашій області, Україні, а також закордонний досвід, – зазначив на початку заходу Олег Пругло.

– Три стовпи нової української школи – новий зміст, підготовлений до нових умов вчитель і нове навчальне середовище. Прийнятий Закон України «Про освіту» створює нагоду й дає певні інструменти. Маємо працювати разом. Якщо вчителі не змінять свої методики, ставлення, якщо не змінимо навчальне середовище, то нічого не відбудеться. Освіта є пріоритетом для Уряду. Це зростання заробітної плати минулого року на 50 відсотків, цього року – на 25 відсотків для вчителів, безпрецедентне вливання в розвиток освіти з центрального бюджету й ми дуже віримо, що з місцевих, районних, бюджетів ОТГ так само буде співфінансування. Спрямовуються великі кошти. Питання: чи зможемо їх ефективно використати й зробити так, щоб не розчарувати людей, які підтримують концепцію нової української школи, щоб наші слова й візії втілилися. А це може справді відбутися, якщо працюватимемо разом. Дякую за ініціативу Полтавщині. Думаю, досвід обласної державної адміністрації щодо створення й діяльності тематичних координаційних рад потрібно поширити, – наголосив Павло Хобзей.

Поінформував, що у 2018 році Уряд виділив на підтримку освітньої реформи 1 мільярд 814 мільйонів гривень. Розповів про цільове спрямування коштів, бачення реформи й кроки щодо її подальшого впровадження.

– За ініціативою голови облдержадміністрації Валерія Головка на Полтавщині створено координаційні ради. Однією з них є координаційна рада голів об’єднаних територіальних громад із напрямку «освіта». Сьогодні провели розширене засідання, під час якого розглянули дуже важливе питання – створення сучасного освітнього середовища. Це одна зі складових нової української школи, – пояснила Олена Харченко. – Нині Полтавщина повністю готова до реформи, є розуміння голів об’єднаних територіальних громад про вагомість освітньої реформи, що дуже важливо. Вона передбачає насамперед створення сучасного освітнього середовища у кожній громаді, нового освітнього простору, який включає навчальні кабінети, лабораторії, доступ до мережі інтернет, партнерські стосунки між вчителем, батьками й учнями, новий зміст освіти, відповідний дизайн, термомодернізацію, заходи енергоефективності, автономію школи і справедливе фінансування. З першого вересня всі діти Полтавщини йдуть до нової української школи. Завдяки спільним зусиллям облдержадміністрації, обласної ради, місцевого самоврядування є розуміння, що це важливо. Участь заступника Міністра у цьому заході є підтвердженням, що робота нині ведеться. Під час засідання ми отримали коментар, які напрямки діяльності бачить Міністерство, що першочергово маємо зробити, кожен для себе сформував план дій на наступний період.

Олена Харченко поінформувала, що Полтавщина одержала державну субвенцію у розмірі понад 30 мільйонів гривень. Її використають на придбання шкільних автобусів, лабораторій, сучасних кабінетів, STEM-лабораторій, відповідної оргтехніки для початкової освіти. Розподіл цієї субвенції буде здійснено насамперед між опорними школами, освітніми закладами, де діти йдуть у початкову школу.

– Останню реорганізацію нашого навчального закладу ми провели 22 січня 2018 року. Доти були Омельницьким ліцеєм, а нині є опорним закладом «Омельницька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів». Філій поки що не маємо, хоч у статуті й передбачили. Так склалося історично, що три школи, які працювали поряд із нами, свого часу закрилися. Відповідно дітки з них перейшли до нашого закладу. Зараз у нас навчаються 196 дітей із восьми сіл, – зазначила директор Омельницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ольга Яроменок. Розповіла про інновації, які впроваджують в освіті: – Місцева громада приділяє величезну увагу розвитку освіти. Працюючи в громаді, ми почали жити по-новому, стали брати участь у проектах, а навчатися роботі з ними почали ще з 2012 року. Нас вчили їх писати. У 2016-му взяли участь в українсько-польському проекті «Без мешканців не вдасться» Фундації польсько-української співпраці PAUCI, що передбачає залучення мешканців до управління. У результаті маємо ініціативу «Парк Вернадського очима дітей». Із цього навчального року перші класи двох шкіл, які працюють у громаді, стали навчатися за чудовим проектом «Інтелект України». Задоволені діти, батьки і вчителі. 70 тисяч гривень на придбання необхідного обладнання для класів виділила громада, батьки купують тільки зошити. Крім того, усі класи в обох школах забезпечені інтерактивними дошками. Їх придбали за кошти іншого проекту, в якому також виграли. Минулого року перемогли в проекті «Ліцей майбутнього», у 2018-му починаємо відповідну роботу. Його суть – зміна начального закладу, починаючи з енергоефективності й закінчуючи наповненням кабінетів. Одні з Полтавщини працюємо в проекті «Демократична школа», який передбачає залучення батьків, їхнього інтелекту. Діти були ініціаторами екологічного проекту «Мрій і дій» щодо збору вторинної сировини.

Голова Омельницької сільської об’єднаної територіальної громади Олександра Шеремєтьєва поінформувала, що за три роки в Омельницьку загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів буде вкладено 20 мільйонів гривень на термомодернізацію.

– Потрібно змінити підходи щодо тепло- й енергопостачання, утеплення приміщення, застосування енергоощадних технологій в освітленні. Крім цього, 3,5 мільйона витратимо на обладнання опорного навчального закладу. Зокрема для першокласників маємо придбати комплекти відповідно до нової української школи, – пояснила Олександра Шеремєтьєва. – Інтерактивні дошки нам вартували 360 тисяч гривень, а реалізація програми «Інтелект України» – 270 тисяч гривень. 41 дитина з нашої територіальної громади навчається за цією програмою.

угору ↑