Прозорість та інформаційна відкритість закладів загальної середньої освіти у Полтавській області

Версія для друку

Прозорість та інформаційна відкритість закладів загальної середньої освіти у Полтавській області

 

У сучасному світі цифрові технології активно проникають у всі сфери життя. Освіта не є виключенням. Наявність власного вебсайту – невід’ємна складова іміджу школи, її відкритість та інформаційна прозорість. Протягом травня Державна служба якості освіти України аналізувала сайти закладів загальної середньої освіти.

Цей аналіз не є заходом державного нагляду (контролю), проте вивчення сайтів – це невід’ємна частина інституційного аудиту. Експерти Управління Державної служби якості освіти у Полтавській області перед безпосередньою роботою у школі спочатку ознайомлюються з інформацією щодо діяльності закладу, яка висвітлена на вебсайті.

Під час роботи працівники управління Служби звертали увагу на те чи висвітлено інформацію відповідно до пунктів зазначених в статті 30 Закону України «Про освіту». Аналізували доступність цієї інформації для всіх учасників освітнього процесу, зручність її розміщення, актуальність та змістове наповнення.

Станом на 22 травня 2020 року Службою опрацьовано 7812 вебсайтів закладів загальної середньої освіти, тобто вивченням охоплено 51,4% шкіл України. Управління Служби проаналізувало 280 сайтів закладів загальної середньої освіти, що становить 46,7% усіх шкіл Полтавської області. Під час вивчення перше, на що звертали свою увагу – це наявність у закладі освіти власного сайту. У разі його відсутності – шукали інформацію про діяльність закладу на сайті засновника (міської, районної, селищної ради).

Виявилося, що 16% закладів не мають власних вебсайтів, а також інформації висвітленої на сайтах засновників. Також, у 58% сайтах не знайдено інформацію щодо ліцензії на провадження освітньої діяльності закладу освіти. 43% шкіл не надають відомості про кадровий склад та наявність вакантних посад. Потребує детальної уваги висвітлення плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, оскільки, лише у 12% сайтів наявна інформація щодо порядку подання та розгляду заяв про випадки булінгу у закладі освіти, порядку реагування на такі випадки. Кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання публічних коштів оприлюднюють на своїх сайтах 49% закладів загальної середньої освіти. Інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти отримані з інших джерел не заборонених законодавством – 67%.

Враховуючи виявлену кількість проблем, основним завданням управління Служби є допомога закладам освіти у впорядкуванні своїх вебсайтів відповідно до чинного законодавства. Наразі ще триває робота над аналізом сайтів шкіл Полтавської області й після завершення та узагальнення отриманих результатів, буде надано рекомендації керівниками шкіл у веденні рубрики «Публічна інформація».

 

Управління Державної служби якості освіти у Полтавській області

 

угору ↑