У Полтавській ОДА обговорили стратегії створення нового освітнього середовища загальної середньої освіти

Версія для друку

У Полтавській ОДА обговорили стратегії створення нового освітнього середовища загальної середньої освіти

 

Сьогодні у Полтавській ОДА провели нараду з актуальних питань впровадження Закону України «Про освіту» та Концепції «Нова українська школа».

Нарада пройшла у голови Полтавської ОДА Валерія Головка за участю представників Департаменту освіти і науки, Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та керівниками управління освітою міськвиконкомів, районних державних адміністрацій та ОТГ.

Обговорили стратегії створення нового освітнього середовища загальної середньої освіти. Також програму «Шкільне молоко», проект «Розвиток інклюзивної освіти у Полтавській області» та концепцію «Нова українська школа».

— Сьогодні ми презентували стратегію створення нового освітнього середовища загальної середньої освіти Полтавської області. Для того, щоб задовільнити потреби населення у наданні якісних освітніх послуг. Також обговорили питання підвозу дітей до опорних шкіл, матеріально-технічного забезпечення навчальних закладів, організації здорового харчування учнів, інклюзивної освіти. Одним з найважливіших питань є створення нової української школи, — розповіла директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОДА Олена Харченко.

Про стратегію створення нового освітнього середовища загальної середньої освіти Полтавської області доповідала заступник начальника управління-начальник відділу дошкільної та загальної середньої освіти управління дошкільної, загальної середньої освіти Ангеліна Кушпіль:

— Наша мета створити сучасний освітній простір, який забезпечить надання якісної освіти, та виховання громадянина успішного і конкурентоспроможного у майбутньому. Наразі маємо 22 опорні школи, кількість яких плануємо збільшити до 86. Щодо підвезення до опорних шкіл, то зараз 1887 учнів забезпечені такою можливістю. Задіяно 39 автобусів, а плануємо – 186.

Про програму «Шкільне молоко» розповіла інженер-технолог Наталія Онищенко, яка вважає, що правильна організація харчування — запорука здоров’я дитини. Мета програми: покращити рівень здоров’я школярів. Освітяни стверджують, що наразі гостро стоїть проблема фізичного розвитку і здоров’я учнів: багато випадків сколіозу, погіршення гостроти зору, недостача кальцію. Все це впливає на самопочуття дітей та рівень знань. Програма допоможе збалансувати харчування учнів 1-4 класів. На найближчий час планують розробити план заходів щодо системи споживання молока, визначити постачальників та графіки завезення, адже дітям планують давати молоко після 1-го уроку.

— Ми можемо та повинні якісно годувати школярів, адже це впливає на їхнє самопочуття. У результаті отримаємо фізіологічно розвинену дитину, покращення рівня знань та підвищення результатів ЗНО. Також з січня-лютого почнемо без попередження проводити моніторинг харчування шкіл. Хочу запропонувати і відмову від дотацій батьків, оскільки бюджет дозволяє нагодувати школярів,— наголосив голова Полтавської ОДА Валерій Головко.

Про проект «Розвиток інклюзивної освіти у Полтавській області» доповіла завідувач Полтавської обласної психолого-медико-педагогічної консультації Світлана Кривенко:

— Важливо, щоб дитина з особливими потребами незалежно від її проблем, обставин, в яких вона опинилася, могла стати повноцінним членом нашого суспільства і реалізувати свій потенціал, приносити користь для держави. Головний принцип інклюзії — рівні можливості для кожного.

Фахівці вважають за необхідне створити інклюзивне середовище. Відповідно до розуміння інклюзивної освіти та міжнародних документів діти з особливими потребами – особи до 18 років, які потребують додаткової підтримки в освітньому процесі. Інклюзивна освіта — передбачає задоволення особливих освітніх потреб кожної дитини без відриву від звичного соціального оточення.

За даними Департаменту охорони здоров’я у Полтавській області нараховується 35 тис дітей з порушенням психофізичного розвитку, які потребують корекційної допомоги.

Олена Харченко розповіла про концепцію нової української школи. Вона вважає, що потрібно створити привабливу для дітей школу:

— Одним з найважливіших питань вважаю створення нової української школи. Сьогодні необхідно створити школу, яка буде привабливою для дітей. Полтавщина долучилася до всеукраїнського проекту, у якому 100 шкіл України беруть участь в апробації стандартів початкової освіти. З Полтавщини 4 школи: з Полтави, Горішніх Плавнів, Кременчука та Решетилівського району.

Валерій Головко наголосив на важливості створення шкіл, рівень яких зросте до європейських:

— Зараз ми переформатовуємо існуючі школи. Робота керівників навчальних закладів повинна проходити творчо, а норми — дотримуватися. Таким чином ми підвищимо рівень шкіл до європейських. 

угору ↑