Інформація про звернення, які надійшли на Урядову телефонну „гарячу лінію” та до КБУ „Обласний контактний центр” протягом липня 2014 року

Версія для друку

За період з 01.07.2014 по 31.07.2014 на Урядову телефонну „гарячу лінію” надійшло 938звернень від жителів області, які були направлені для розгляду до Полтавської облдержадміністрації. Порівняно з аналогічним періодом 2013 року кількість звернень збільшилася на 43% (у липні 2013 року –537 звернень), з минулим місяцем – збільшилась у 2,2 рази (у червні 2014 року – 411).

Основною причиною суттєвого зростання кількості звернень, порівняно з минулим роком та попереднім місяцем є масове надходження звернень від жителів Донецької та Луганської областей, які виявили бажання тимчасово переїхати до Полтавської області у зв’язку з проведенням АТО та проблеми з фінансуванням соціальних виплат в області.

 

         На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 червня 2014 року № 588-р «Питання соціального забезпечення громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції», відповідних доручень Кабінету Міністрів та міністерств і відомств України в Полтавській області організовано відповідну роботу.

Зокрема, Обласним контактним центромпротягом липня продовжено роботу з:

прийому та реєстрації звернень від жителів вище названих територіальних одиниць України, які надходять з Урядової телефонної «гарячої лінії» - 0-800-507-309 (проект «Південно-Східні регіони», проект «АР Крим») та на телефонну лінію Обласного контактного центру – 0-800-502-230;

оперативного направлення цих звернень електронною поштою відповідним компетентним підрозділам для оперативного вирішення порушених питань та Полтавському обласному центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді для узагальнення;

контролю за розглядом звернень, їх окремий облік;

оперативної взаємодії та співпраці в сфері обміну інформацією з відповідними структурними підрозділами облдержадміністрації, обласними соціальними службами, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Телефонна лінія Обласного контактного центру  (0-800-502-230) функціонуєцілодобово.

У липніз Урядового контактного центру прийнято та опрацьовано 2 зверненняв рамках проекту «АР Крим» та 79 звернень в рамках проекту «Південно-Східні регіони».

Станом на 31.07.2014 року в Полтавській області перебувало 96 сімей (411 осіб) з АР Крим і м.Севастополя, у тому числі 116 дітей та 21 сім’я військовослужбовців.

За результатами вирішення порушених питань:

34 особи отримали матеріальну допомогу з обласного бюджету;

69 осіб почали отримувати пенсійні виплати;

50 осіб отримують різні види державних соціальних виплат;

19 сімей тимчасово забезпечені житлом;

25 осіб отримали статус безробітних, 21 з них призначено виплату відповідної допомоги;

10 осіб працевлаштовано;

48 дітей влаштовано до навчальних закладів;

7 сімей отримали гуманітарну допомогу;

139 осіб зареєстрували своє постійне місце проживання в області;

29 осіб отримали тимчасову реєстрацію;

79 сімей були обстежені соціальними службами.

 

Станом на 31.07.2014 року в Полтавській області перебувала 1291 сім’я (4519 осіб) з Донецької та Луганської областей, у тому числі 1638 дітей.

За результатами вирішення порушених питань:

274 особи отримали матеріальну допомогу з обласного бюджету;

119 сімей тимчасово забезпечені житлом;

58 осіб працевлаштовано;

90 дітей влаштовано до навчальних закладів;

84 сім’ї отримала гуманітарну допомогу;

32 особи зареєстрували своє постійне місце проживання в області;

79 осіб отримали тимчасову реєстрацію;

330 сімей були обстежені соціальними службами.

 

Протягом звітного періоду надійшло два звернення, що потребувалипершочергового розгляду, і стосувалися госпіталізації хворого до обласної лікарні та забезпечення житлом переселенців із зони проведення АТО. Фахівцями Департаменту охорони здоров’я та Департаменту житлово-комунального господарства облдержадміністрації протягом кількох днів було вивчено дане питання та надано заявнику відповідну консультаційну допомогу.

        

Протягом звітного періоду на Урядову «гарячу» телефонну лінію надійшло 2 подяки за уважне ставлення до вирішень порушених заявниками питань.

 

На Урядову телефонну «гарячу лінію» продовжують надходити повторні звернення, більшість яких викликана невдоволенням заявників отриманою інформацією щодо результатів розгляду та вирішення порушених питань.

Усього їх отримано22(2% від загальної кількості). Порівняно з аналогічним періодом 2013 року кількість таких звернень зменшилася на 24% (у липні 2013 року –29 звернень),з минулим місяцем – зменшилась на 22% (у червні 2014 року – 23). У відсотковомувідношенні відбулося зменшеннячастки– з 6% у червнідо 2% у липні 2014 року.

На утримання на стабільно високому рівні кількості повторних звернень продовжує впливати ситуація з не вирішення різних нагальних проблем у окремих сферах життєдіяльності в області.

Конкретні причини надходження повторнихзвернень такі:

1) не вирішення питаньщодо: відновлення послуги водопостачання (м.Кобеляки, м.Карлівка); ремонту телефону (Глобинський р-н); відновлення дитячого садка (Семенівський р-н); відновлення послуги електропостачання (Миргородський р-н);

2) незадоволення заявників отриманою відповіддю на попереднє зверненнящодо:встановлення групи інвалідності (м.Полтава, м.Кременчук); виплати соціальної допомоги (м.Полтава, м.Гадяч); надання матеріальної допомоги (м.Миргород, Кобеляцький, Кременчуцький р-н); надання путівки на санаторно-курортне лікування (м.Полтава, м.Кременчук); надання засобів реабілітації (Великобагачанський р-н); перебування в будинку-інтернаті (Лохвицький р-н); ведення діловодства в райдержадміністрації (Полтавський р-н); надання тимчасового житла в м.Полтаві переселенцям із зони АТО; недотримання рафіків руху автобуса (Полтавський р-н).

 

Дехто із заявників, з метою прискорення розгляду їх звернень, надавав перевагу такому методу як неодноразові дзвінки. Таких було10 (1%від загальної кількості). Порівняно з аналогічним періодом 2013 рокукількість таких звернень зменшилась на 33%(у липні 2013 року – 15 звернень),з минулим місяцем – зменшилась на 40% (у червні 2014 року – 6 звернень). Увідсотковому відношеннічастказалишилась не змінною протягом червня-липня – по 1%.

Як правило, основною причиною надходження неодноразового звернення є позиція заявника, якийвідмовляєтьсясприймати надані роз’яснення щодо порядку та умов вирішення питань з урахуванням чинного законодавства, а наполягає на задоволенні власних інтересів виключно в тому ракурсі і тим способом, який він пропонує.

Так, четверте звернення надійшло від жителя м. Полтави щодо отримання статусу учасника ліквідації на ЧАЕС. Незважаючи на роз’яснення від Департаменту праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, звернення продовжують надходити.

Випадків серед неодноразових звернень з актуальних питань, вирішення яких можливе, але затримується виконавцями, у липні не було.

 

Порівняно з 2013 роком кількість анонімних звернень збільшиласьу 3 рази44 звернення(у липні 2013 року – 14 звернень), з минулим місяцем – також збільшилась у 3 рази (у червні 2014 року – 13 звернень).

41% анонімних звернень прискорення виплати соціальних допомог;23%-стосувалися затримки з виплатою авансу працівникам бюджетної сфери області;16% - оскарження рішення голови Соколовобалківської сільської ради (Новосанжарський р-н) щодо закриття магазину в селі.

 

За тематикою порушених питань звернення, які надійшли протягом липня віджителів області, стосувалися різних сфер життєдіяльності.

 

1) найбільш актуальними стали питання соціального захисту населення, яких отримано 524 (56% від загальної кількості), що в 5,7 рази більше, ніж минулого місяця (у червні 2014 – 91 звернення, 22%). Порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань також збільшилась у 8 разів (у липні 2013 року – 65звернень, що становили12%).

Основною причиною такого різкого збільшення цих звернень сталаактивністьотримувачів соціальних допомог, які прохали прискорити їх виплату через зміну звичних дат отримання – 80% цих звернень стосувалися вказаного питання.

У розрізі цього блоку надходили звернення щодо:

- призначення, перерахунку, проведення соціальних виплат – 421;

- надання та користування пільгами (на ліки, на проїзд, на оплату житлово-комунальних послуг) – 35;

- надання матеріальної допомоги – 24;

- призначення, користування субсидіями – 21;

- забезпечення санаторно-курортним лікуванням – 9;

- забезпечення засобами реабілітації – 5;

- надання певного соціального статусу – 5;

- діяльності закладів соцзахисту – 2;

- захисту дітей – 1.

За результатами розгляду звернень у липнічастину прохань булозадоволено(23% від загальної кількості): всім отримувачам державних соціальних допомог було виплачено відповідні кошти згідно чинного законодавства, а також надано відповідні роз’яснення з цього питання. Крім того, надано матеріальну допомогу заявнику з Карлівського р-ну; наданопутівку на санаторно-курортне лікування мешканці м.Краматорськ (Донецька обл.) та мешканці м.Полтава; жительку Великобагачанського р-ну забезпечено засобами реабілітації.

 

2) як і минулого місяця, виходячи із статистичних даних,  досить масовими були питаннякорупції, діяльності службових осіб74 (8% від загальної кількості), що на 40% більше, ніж у червні (44 звернення або 11%), але  на 26% менше, порівняно з аналогічним періодом 2013 року (у липні 2013 року – 100 звернень). Заявниками було повідомлено про випадки неправомірних, на їх думку, дій, рішень посадових осіб:

 органів місцевого самоврядування – 47, у тому числі – 39 щодо неправомірного, на думку заявників, рішення Соколово-Балківського сільського голови про припинення діяльності магазину;

органів влади – 10;

інших закладів, підприємств, установ, організацій, в тому числі надавачів послуг – 10.

Інші звернення стосувалися надання роз’яснень.

Всі звернення були розглянуті відповідними службами, заявникам надано вмотивовані пояснення та консультації.

 

3)актуальними залишалися питання комунального господарства, яких отримано  63 (7% від загальної кількості), що на 41% більше, ніж у червні 2014 року  (37 звернень або 9%), але на 36% менше, ніж у липні минулого року (98 звернень або 26%). У відсотковому відношеннічастка таких питань зменшилася з 9% у червні до 7% у липні.

Основною причиною надходження звернень цієї тематики є періодичне виникнення збоїв у роботі систем тепло-, водо-, газо, електропостачання, насамперед в містах області. Практично кожне третє звернення цього блоку питань –  18звернень(29%) – стосувалося названої ситуації.

Також продовжують залишатися нагальними питання ремонту багатоквартирних житлових будинків, прибудинкових територій тощо.

У детальному розрізі даної тематики порушувалися такі питання:

- обслуговування та ремонт будинків, внутрішньо будинкових систем, ліфтів, прибудинкових територій – 14 (м.Полтава, м.Кременчук, м.Миргород, Карлівський р-н);

- оплати комунальних послуг (борг, реструктуризація, перерахунок), підвищення тарифів –  14 (м.Полтава, м.Кременчук, м.Миргород, м.Лубни, Карлівський, Глобинський, Полтавський, Семенівський р-ни);

- встановлення індивідуального опалення – 10 (м.Миргород, Хорольський р-н);

- відсутності, неякісного надання послуги гарячого та холодного водопостачання –7(м.Полтава, Кременчуцький, Кобеляцький р-ни);

- обслуговування будинкових лічильників – 7 (м.Полтава,м.Миргород,Великобагачанський, Карлівський, Глобинський р-ни);

- відсутності послуги  (неякісного надання) електропостачання – 5 (м.Полтава, Великобагачанський, Миргородський, Карлівський, Пирятинський р-ни);

- відсутність, неякісного надання послуги газопостачання – 4(м.Полтава, Котелевський, Кобеляцький р-ни);

- видачі документів обслуговуючими компаніями – 2(м.Полтава).

За результатами розгляду було оперативно вирішено проблему з: відновлення роботи ліфта в м.Полтава; налагодження електропостачання у споживачів з м.Полтави, Великобагачанського, Миргородського, Карлівського р-нів; проведення прибирання прибудинкової території в м.Полтава; а також налагодження газопостачання в Кобеляцькому р-ні.

 

4) з житловими питаннями надійшло 59звернень (6% від загальної кількості), що на 29% менше, ніж минулого місяця (83 звернення або 20%), алев 6,5 разів більше, ніж у липні 2013 року (9 звернень або 2%).

Головною причиною надходження звернень цієї тематики став розгляд заяв, що надходили в рамках проектів «АР Крим» та «Південно-Східні регіони». Зокрема, отримано 11 пропозицій від жителів області щодо тимчасового поселення та 47 прохань про надання житла. Ще 1 звернення стосувалося поліпшення житлових умов на загальних підставах.

 

5) звернень, у яких порушувалися питання роботи установ та підприємств, отримано 43 (5% від загальної кількості). Основною причиною появи такого показникастало рішення Соколово-Балківського сільського голови про припинення діяльності магазину в селі (39 звернень).

Також порушувалися питання незадовільної роботи працівників Полтавської філія ПАТ «Укртелеком», Лубенської ЦРЛ, приватного підприємця з м.Мирогорода.

 

Частка наступних питань, які порушувалися у липні, становить не більше трьох відсотків:захисту прав споживачів – 31 (3), охорони здоров’я – 24 (35), благоустрою та будівництва – 17 (12), оплати праці – 17 (18), функціонування мереж зв’язку – 15 (7), земельних відносин – 7 (8), освіти – 9 (18), аграрної політики – 5 (1), архівів та статистики – 5 (1), транспортного обслуговування – 4 (7), роботи органів влади – 3 (5), зайнятості – 3 (2), майнових відносин – 3 (2), умов праці та трудових відносин – 2 (5), злочинів – 1 (0), культури – 1 (1), підприємницької діяльності – 1 (0).

 

Протягом липнянадійшло  4звернення (0,4% від загальної кількості), у яких заявники повідомляли про неотримання відповіді на попереднє звернення. Порівняно з минулим місяцем цей показник зменшився у 2 рази (у червні2014 року – 8 звернень або 2%). Заявникам втой же день були повторно надіслані наявні інформації щодо розгляду їх попередніх звернень.

 

Порушені питання стосувалися таких міст та районів:м.Полтава – 144, Новосанжарський – 129, м.Кременчук – 49, м.Миргород – 48, Великобагачанський – 39, Глобинський – 39, Кобеляцький – 39, Лохвицький – 38, Полтавський – 36, м.Лубни – 34, Зіньківський – 34, Оржицький – 29, Решетилівський – 27, Карлівський – 26, Хорольський – 20, Диканський – 19, м.Комсомольськ – 19,Кременчуцький – 17, Гадяцький – 15, Гребінківський – 15, Чутівський –  13, Миргородський – 12, Семенівський – 12, Машівський – 12, Лубенський – 10,Котелевський – 10, Пирятинський – 8, Козельщинський – 7, Шишацький – 4, Чорнухинський – 1.

Станом на 01.08.2014 із загальної кількості звернень, які надійшли протягом липня (938), завершенорозгляд660звернень(70% від загальної кількості звернень), у стадії розгляду – 278 (30%).

 

З початку року за результатами розгляду усіх зверненьмаємо такі показники(усього отримано 2905 звернень):

- надано роз’яснення чинного законодавства – 1619 (56%);

- вирішено позитивно повністю – 353(12%);

- вирішення питання потребує додаткових дій з боку заявника – 209(7%);

- вирішення питання потребує додаткового часу з боку органів влади – 173(6%);

- вирішено позитивно частково –  83 (3%);

- викладені факти не підтвердилися –39(1%);

- вирішення можливе лише у судовому порядку – 37 (1%);

- вирішення можливе за наявності бюджетного фінансування – 23(1%);

- вирішення не передбачено чинним законодавством – 17 (1%).

 

Щодо виконавської дисципліни та дотримання порядку і термінів розгляду звернень громадян, то  станом на 01.08.2014 із загальної кількості звернень, які надійшли протягом січня-липня та вже розглянуті (2626звернень(90%), показник кількості звернень, розглянутих протягом 15 днів становить 75% (1979 звернень).

Якщо брати до уваги дату надання відповіді заявнику, то всі звернення розглянуті у встановлені законодавством терміни – не більше 30 днів.

 

Протягомлипняпродовжилинадходити звернення до обласного контактного центру, у тому числі в рамках проектів  «АР Крим» та «Південно-Східні регіони».

В засобах масової інформації регулярно оприлюднюються номер телефонної лінії контактного центру та поточна оперативна інформація щодо надання допомоги переселенцям з АР Крим, м.Севастополя, Донецької та Луганської областей.

Частка звернень в рамках названих проектів, що опрацьовано протягом липня безпосередньо Обласним контактним центром становить - 89% (648 звернень).

 

Усього протягом звітного періоду фахівцями контактного центру за гарячою телефонною лінією та на електронну пошту прийнято 729звернень, щона 23%більше, ніж минулого місяця (у червні – 559). З початку роботиотримано 3137 звернень.

 

Із 3137 звернень, що надійшли до обласного контактного центру в січні-липні, станом на 01.08.2014уже завершено розгляд 90%  звернень, з яких 95% - розглянуто у термін від 1 до 15 днів.

Вирішено позитивно близько 25% порушених питань. При цьому, до показника позитивно вирішених зараховувалося лише конкретне задоволення прохань: виконання ремонтних робіт, надання соціальних послуг, оформлення документації тощо. Якщо брати до уваги виконання працівниками контактного центру прохань заявників про надання довідкової інформації, роз’яснень чи консультацій, то показник позитивно вирішених звернень становить більше 50% від загальної кількості розглянутих звернень.

Щодо проблемних питань, то, не беручи до уваги звернення від тимчасово переміщених осіб з Донецької та Луганської областей, ситуація аналогічна тій, що спостерігається у зверненнях на Урядову телефонну «гарячу лінію».

Окремі питання залишаються без вирішення, оскільки потребують значних фінансових витрат: ремонт будинків, ліфтів, прибудинкових територій тощо.

За підсумками розгляду звернень у червні претензій чи зауважень до виконавців не було.

 

Підсумовуючи роботу обласного контактного центру влипні, варто зазначити, що:

1) контактний центр став особливо важливою ланкою у системі органів влади в області при роботі із зверненнями переселенців з АР Крим, м.Севастополя, Донецької та Луганської областей за рахунок надання первинної допомоги та інформації щодо проблемних питань таких громадян.

Завдяки цілодобовому режиму роботи контактний центр уже надав консультації та допомогу посильну допомогу сотням вимушених біженців з Донецької і Луганської областей;

2)контактний центр продовжує виконувати покладені функції та дає змогу жителям області оперативно отримати довідкову інформацію, розповісти про свої основні життєві проблеми, в значній мірі розвантажити органи виконавчої влади завдяки гнучкій організації роботи.

 

Директор                                                                              В.О.Бугаєць

угору ↑