Купівля-продаж земельних ділянок та права оренди на земельних аукціонах

Версія для друку

 

Купівля-продаж земельних ділянок та права оренди на земельних аукціонах

Продаж вільних від забудови земельних ділянок провадиться на земельних торгах відповідно до статті 136 Земельного кодексу України, перелік яких затверджується місцевою радою.
 1.Земельний орган спільно з органом архітектури формує перелік земельних ділянок, які можуть бути продані під забудову (в оренду), із зазначенням адреси ділянки та орієнтовної площі і подає на затвердження місцевої ради.
2.Після затвердження радою списку земельних ділянок місцевий земельний орган: організовує експертну оцінку земельних ділянок; виготовлення технічних паспортів земельних ділянок; затверджує технічні паспорти земельних ділянок, в яких вказуються розмір земельної ділянки, місце розташування (адреса), експертна грошова оцінка земельної ділянки – її стартова ціна, природний і господарський стан земельної ділянки, цільове призначення, допустимі види забудови, умови й обмеження забудови земельної ділянки відповідно до генерального плану забудови населеного пункту, графічні матеріали (план встановлення меж земельної ділянки, витяг з чергового плану – топографічний план у масштабі 1:500 з нанесенням інженерних мереж, червоних ліній та ліній забудови);
за 30 днів до проведення аукціону повідомляє в засобах масової інформації про проведення аукціону із зазначенням таких відомостей: дані технічних паспортів земельних ділянок, умови участі в аукціоні, суму застави, час та місце проведення аукціону, назву та адресу установи, ПІБ та номер телефону особи, у якої можна ознайомитися з технічними паспортами земельних ділянок; дає можливість придбати технічний паспорт учасника аукціону; надає безкоштовні консультації з питань проведення  аукціону.
3.Бажаючі взяти участь у земельному аукціоні, подають заяву в місцевий земельний орган на право участі у ньому з дотриманням установлених вимог.
4.Для участі в аукціоні фізичні та юридичні особи: укладають із земельним органом угоду про умови участі в аукціоні; вносять заставу в розмірі 15% від початкової ціни об’єкта аукціону; сплачують вартість технічного паспорта земельної ділянки.
5.Одержання квитків учасників аукціону, які повинні містити такі відомості: номер, під яким покупець бере участь а аукціоні; реквізити учасників торгів; адреси земельних ділянок.
6. Проведення земельного аукціону за встановленими правилами.
7. Укладання договору купівлі-продажу.
8. Нотаріальне посвідчення договору.
9. Згідно з протоколом аукціону при наявності довідки банківської установи про сплату переможцем коштів земельний орган у місячний термін виготовляє державний акт на право власності на земельну ділянку.
10. Одержання переможцем аукціону державного акта на право власності на земельну ділянку.
11. Державна реєстрація земельної ділянки.
У разі порушення встановлених правил проведення аукціону його результати можуть бути скасовані.
  Очевидно, що наявність кількох претендентів на один об'єкт збільшить можливість продавця отримати більшу суму від продажу земельної ділянки.
В області за весь період було продано на земельних торгах 22 вільні земельні ділянки для спорудження об’єктів нерухомого майнв загальною площею 5,61 га. Ці продажі принесли до бюджетів майже 2,7 млн.грн. Полтавським обласним головним управлінням земельних ресурсів для реалізації конституційного права громадян на землю, створення ринкового механізму ціноутворення, розвитку конкурентних засад щодо набуття і реалізації права на землю, наповнення бюджетів, активізовані роботи по проведенню акукціонів із продажу земельних ділянок, вільних від забудови і права оренди на них. В результаті визначено 23 земельні ділянки, орієнтовною площею 14,12 га, які передбаченіо виставити на земельні торги. Роботи по визначених земельних ділянках вже проводяться і знаходяться на різних стадіях виконання у Великобагачанському, Гадяцькому, Диканському, Оржицькому, Приятинському, Решетилівському, Хорольському, Шишацькому районах, містах Миргород, Лубни.
Оренда земельної ділянки
1. Заява (клопотання) особи до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування, яка бажає одержати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності.
2. Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду.
3. У разі згоди орендодавця надати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір, в якому обумовлюють істотні та інші умови оренди землі.
4. Надання земельної ділянки в оренду:
без зміни її цільового призначення, межі якої визначені в натурі, здійснюється без проекту її відведення;
при зміні цільового призначення земельної ділянки надання її в оренду здійснюється за проектом відведення.
5. У разі надходження двох або більше клопотань (заяв) на оренду однієї й тієї ж земельної ділянки, що є у державній або комунальній власності, відповідні орендодавці проводять земельний аукціон (конкурс) щодо набуття права оренди земельної ділянки, якщо законом не встановлено інший спеціальний порядок.
6. Державна реєстрація оренди землі.
7. Припинення договору оренди землі.
8. Поновлення договору оренди землі.
9. Розірвання договору оренди землі.

 

угору ↑