Перспективи розвитку українського ринку в умовах зони вільної торгівлі з ЄС

Версія для друку

У зв’язку зі вступом України до зони вільної торгівлі з ЄС, Мінекономрозвитку спільно з Нацбанком України розробили прогноз розвитку українського ринку.

Згідно з проведеним аналізом, жодного обвалу ринку вітчизняних товарів та величезного напливу європейських товарів не очікується, оскільки на цей процес впливають одразу кілька стримних чинників:

  • девальвація гривні, яка означає, що наш товар є дешевшим, а отже конкурентоздатнішим;
  • поступове впровадження нульових ставок: лише 70% усіх товарів імпорту з ЄС матимуть нульові ставки, для решти товарів діятимуть перехідні періоди чи режими обмежень.

Зокрема, за даними Мінекономрозвитку, введення нульових ставок з 1 січня 2016 року відбудеться для таких груп товарів: промислові, сільськогосподарські та товари переробної та харчової промисловості. Крім того, по товарах текстильної, кондитерської, хімічної галузей, на насіннєву продукцію, окремі зернові культури, фрукти, сухофрукти, приправи та спеції, іншу продукцію рослинного походження відбудеться симетричне скасування увізних мит обома сторонами.

Надалі тарифна лібералізація для ЄС проводитиметься протягом 3-річного (деякі види рибної продукції, взуття, труби тощо), 5-річного (телефонні апарати, апаратура для радіомовлення, лінзи для камер тощо) та 7-річного (апаратура для відеозапису, моторні транспортні засоби, добрива тощо) періодів.

У свою чергу Україна матиме можливість знизити увізні мита протягом 3-річного (капелюхи, парасольки, брущатка тощо), 5-річного (посуд, обладнання для миття, трактори тощо), 7-річного (автокрани, автобурові, транспортні засоби, оснащені електричними двигунами тощо) та 10-річного (автомобілі легкові) перехідних періодів.

Завдяки такій тарифній лібералізації на вітчизняному ринку з’являться дешевші європейські товари, для яких скасовується і додатковий імпортний збір. Крім того, це стимулюватиме вітчизняних виробників вдосконалювати свій товар – підвищувати якість, більше уваги приділяти маркетингу.

угору ↑