Про підсумки роботи із зверненнями громадян в облдержадміністрації за перший квартал 2011 року

Версія для друку

 

Довідка
про підсумки роботи із зверненнями громадян в облдержадміністрації за перший квартал 2011 року відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”

 

Протягом першого кварталу 2011 року робота із зверненнями громадян в області проводилася відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та постанови Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858 „ Про затвердження Класифікатора звернень громадян”.

На виконання вимог вищезазначеного Указу Президента на 2011 рік в облдержадміністрації затверджено:
       річний графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян у райдержадміністраціях, структурних підрозділах облдержадміністрації;
      графік особистого звітування голів райдержадміністрацій, керівників обласних управлінь та організацій з  питань роботи із зверненнями громадян на щотижневих нарадах у голови облдержадміністрації;
      графіки особистого, виїзного прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації;
      графіки проведення гарячої телефонної лінії, телефону довіри, телефону для громадян з обмеженими фізичними можливостями. Кожного місяця складаються графіки роботи постійно діючої прямої телефонної лінії.

Щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Дні контролю з питань перевірки виконання доручень керівництва облдержадміністрації керівниками структурних підрозділів та райдержадміністрацій.

Протягом першого кварталу 2011 року проведено перевірки стану роботи та організацію контролю за зверненнями громадян у шести структурних підрозділах облдержадміністрації: Головних управліннях агропромислового розвитку, освіти і науки, управліннях містобудування та архітектури, з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, відділі у справах сім’ї та молоді, службі у справах дітей; та  шести райдержадміністраціях: Карлівській, Машівський, Шишацькій, Козельщинській, Глобинський, Кременчуцькій. Додатково, в рамках проведення „Дня апарату облдержадміністрації”, було здійснено перевірки в Решетилівській та Лохвицький райдержадміністраціях.

Про стан виконання вимог вище зазначеного Указу перед головою облдержадміністрації особисто прозвітували начальники шести структурних підрозділів облдержадміністрації та голови шести райдержадміністрацій. За результатами звітувань та з метою покращення стану організації роботи із зверненнями громадян головою облдержадміністрації було дано 38 доручень.

 

Протягом першого кварталу проведено три Дні контролю та три засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто 3 звернення.

У лютому-березні у відділі роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації проходили одноденне стажування працівники структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та міськвиконкомів, на яких, у результаті кадрових змін протягом 2010 року, було покладено обов’язки  з організації роботи із зверненнями громадян. Пройшли стажування 16 працівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

В обласній державній адміністрації з 1 січня 2009 року запроваджено новий Класифікатор звернень громадян. Реєстраційно-контрольні картки заповнюються за основними питаннями, що порушуються у зверненнях громадян і визначені у Класифікаторі звернень та додатковими питаннями, визначеними облдержадміністрацією.

Структурні підрозділи облдержадміністрації та районні державні адміністрації заповнюють реєстраційно-контрольні картки відповідно до нового Класифікатора звернень громадян. 20 райдержадміністрацій проводять автоматизовану реєстрацію звернень громадян, 5 – реєстраційно-контрольні картки ведуть на паперових носіях.

За перший квартал  2011 року проведено оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян у райдержадміністраціях та структурних підрозділах облдержадміністрації за розробленими показниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 „Про затвердження Методики оцінювання рівня організації  роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади”.

За підсумками роботи із зверненнями громадян за перший квартал 2011 року підготовлено інформаційно-аналітичну довідку. Проведено моніторинг повторних, колективних звернень громадян та причин, що їх породжують. Проаналізовано тематику соціально-значущих проблем з якими найчастіше звертаються громадяни області, інформацію доведено до керівництва облдержадміністрації.

Щомісячно вивчається динаміка надходження звернень громадян до облдержадміністрації та органів державної влади вищого рівня в розрізі районів та міст області. Формується рейтинг райдержадміністрацій та міськвиконкомів.

Продовжено співпрацю облдержадміністрації із засобами масової інформації щодо висвітлення проблематики звернень громадян області. На офіційному веб-сайті облдержадміністрації та сторінках Всеукраїнської громадсько-політичної газети „Зоря Полтавщини”, обласній газеті „Село полтавське” щомісячно розміщуються узагальнені дані про роботу із зверненнями громадян, графіки роботи постійно діючих прямих телефонних ліній. Надається консультативно-роз’яснювальна, правова допомога з вирішення актуальних питань громадян.

 

На виконання Закону України „Про звернення громадян” в облдержадміністрації здійснюється розгляд письмових та усних пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) та скарг.

Протягом першого кварталу 2011 року під час проведення „гарячої” телефонної лінії надійшло 38 звернень (у 2010 – 17). На телефон довіри та телефон для людей з обмеженими фізичними можливостями отримано 8 дзвінків (у 2010 – 6). Під час проведення постійно діючих прямих телефонних ліній до керівників обласних управлінь та відділів звернулось 77 громадян.

На виконання статті 22 Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та відповідно до графіків, затверджених головою облдержадміністрації, проводились особисті та виїзні прийоми громадян за місцем їх роботи та проживання.

Всього проведено 41 особистий (у 2010 – 37) та 18 виїзних (у 2010 – 21) прийомів громадян, під час яких надійшло відповідно 95 (у 2010 – 59) та 82 (у 2010 – 23) звернень громадян.  Враховуючи колективні звернення, під час особистих прийомів звернулось 167 заявників (12 колективних), виїзних прийомів – 148 (7 колективних).

Головою облдержадміністрації проведено 6 особистих прийомів, під час яких надійшло 40 звернень, звернулись 42 жителя області; 3 виїзних прийоми, за результатами проведення яких отримано 25 звернень від 53 заявників.
За перший квартал 2011 року до обласної державної адміністрації надійшло 1267 звернень, що на 203 більше порівняно до відповідного періоду 2010 року (1064), в тому числі письмових – 1044 (у 2010 – 976).

З усіх звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації, заяви (клопотання) складають 98%, пропозиції(зауваження) та скарги – по 1%.

Відповідно до вимог статті 20 Закону України „Про звернення громадян” всі звернення розглянуті у встановлені терміни.

В розрахунку на 10 тис. населення найбільше письмових та усних звернень надійшло від жителів районів: Чорнухинського – 21,7, Кобеляцького – 12,6, Козельщинського – 11,1, Семенівського – 10,3, Пирятинського – 10,2; міст: Полтава – 16,2, Миргород – 6,7, Лубни – 5,1.

Протягом січня-березня 2011 року до облдержадміністрації звернулися 4322 заявники (у 2010 – 1556), якими порушено 1421 питання (у 2010 – 1247).

Найбільшу частку становлять питання: соціального захисту населення – 511 (у 2010 – 366), комунального господарства – 176 (у 2010 – 152), аграрної політики та земельних відносин – 143 (у 2010 – 89), житлової політики – 103 (у 2010 – 132), охорони здоров’я – 78 (у 2010 – 60), транспорту і зв’язку – 77 (у 2010 – 61), праці і зарплати – 52 (у 2010 – 53).

 

За  підсумками першого кварталу 2011 року до Адміністрації Президента України надійшло 287 звернень (у 2010 – 211), Секретаріату Кабінету Міністрів України – 66   (у 2010 – 270),    Верховної    Ради    України – 51    (у 2010 – 53), міністерств України – 16 (у 2010 – 21), державних комітетів та відомств – 15 (у 2010 – 17), редакцій газет та видавництв – 35 (у 2010 – 28).

У порівнянні з січнем-березнем 2010 року кількість звернень жителів області до Адміністрації Президента України збільшилась на 36%, що є свідченням високого рівня довіри громадян.

До засобів масової інформації заяв та скарг надійшло на 25% більше.

Водночас, до інших органів державної влади мешканці Полтавщини стали звертатися менше. Так, до  Секретаріату Кабінету Міністрів України надійшло в 4 рази менше звернень, порівняно з 2010 роком. Верховною Радою України, міністерствами та державними комітетами і відомствами загалом отримано на 10% менше звернень громадян.

Найбільше звернень до органів влади вищого рівня (у розрахунку на 10 тис. населення) надійшло від жителів районів: Пирятинського – 6,3, Кобеляцького – 5,9, Семенівського – 5,1, Чорнухинського – 4,8, Козельщинського – 3,8; міст: Полтава – 3,4, Лубни – 3,3, Миргород – 2,4.

За січень-березень 2011 року від ветеранів війни та праці, багатодітних сімей та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, отримано 419 звернень (у 2010 – 395), що становить 33,7% від усіх звернень (у 2010 – 37,1%). Першочергово та особисто головою облдержадміністрації розглянуто 24 звернення інвалідів Великої Вітчизняної війни (у 2010 – 28) та 9 – від жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”.

112 звернень вирішено позитивно (у 2010 – 87), 732 заявникам надано аргументовані роз’яснення (у 2010 – 624). Невідкладно вирішено 16 звернень. На додатковому контролі залишено близько 28% заяв і скарг від загальної  їх кількості.

308 заявникам надано одноразову матеріальну допомогу з обласного бюджету на суму 107 тис. 427 грн.

Так, громадянці Байрачній З.О., жительці м.Полтава, за результатами особистого прийому в голови облдержадміністрації було надано матеріальну допомогу з обласного бюджету в сумі 1 тис. грн.

Інваліду Великої Вітчизняної війни з м. Кременчук, гр. Бескурнікову О.В., в зв’язку з необхідністю лікування зору було видано направлення в державну установу „Інститут очних хвороб і тканинної терапії ім. академіка В.П.Філатова АМН України” до м. Одеса. Заявник отримав запрошення на безкоштовне обстеження та лікування в будь-який зручний для нього час.

За результатами звернення гр. Ігнатової Н.А., інваліда другої групи з Чутівського району, відповідно до розпорядження голови райдержадміністрації заявницю було звільнено від плати за соціальне обслуговування у відділенні соціальної допомоги вдома. Додаткові кошти для цього були виділені з районного бюджету.

Повторних звернень надійшло 5, що в 4 рази  менше відповідного періоду 2010 року (20). Повторно звертались жителі таких районів та міст: Диканського та Новосанжарського – по 1, Полтава – 3. Колективних заяв та скарг отримано 119 (у 2010 – 86). 

Моніторинг організації роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації та райдержадміністраціях показав, що на належному рівні реалізація положень вищезазначеного Указу Президента України проводиться у Головних управліннях агропромислового розвитку, освіти і науки, службі у справах дітей облдержадміністрації, Машівській, Кременчуцькій, Шишацькій райдержадміністраціях. Потребує поліпшення робота із зверненнями громадян у Козельщинському, Глобинському, Лохвицькому районах, управлінні з питань надзвичайних ситуацій, та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, відділу у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації.

Моніторинг звернень громадян показав, що органами виконавчої влади на місцях, структурними підрозділами облдержадміністрації ще порушуються положення чинного законодавства щодо конституційного права  громадян на звернення.

Так, за дорученням заступника голови облдержадміністрації звернення гр.Костоглодова В.В. з м.Полтава щодо зміни форми власності книжкового ринку було залишено на додатковому контролі в управлінні з питань розвитку споживчого ринку, сфери побутових послуг та підприємництва облдержадміністрації. Остання інформація з управління надійшла 09.02.2011. Незважаючи на письмові нагадування, протягом наступних 50 днів додаткова інформація більше не надходила.

Мають місце приклади, коли звернення, що потребують додаткового вирішення, керівництвом місцевих органів державної влади не беруться на контроль, не використовується наявний потенціал та повноваження для  реального, остаточного  вирішення порушених питань по суті.

Не в повній мірі застосовуються форми роботи із зверненнями громадян, проведення яких передбачено чинним законодавством. Наслідком цього часто є звернення громадянина до органу влади вищого рівня.

Робота з виконання вимог Закону України „ Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” знаходиться на постійному контролі в облдержадміністрації.

 

 

Начальник відділу роботи
із зверненнями громадян
апарату облдержадміністрації                                                   В.В.Балагура                      
   

угору ↑