Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2011 рік відповідно до вимог Указу Президента України

Версія для друку

Довідка

 „Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2011 рік відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”

 

Робота із зверненнями громадян в області проводиться відповідно до Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”. Створено належні умови прийому громадян, забезпечується своєчасний та якісний розгляд їхніх пропозицій, заяв і скарг, оперативно вирішуються порушені в них питання.

Питання роботи із зверненнями громадян розглянуто на засіданнях колегії облдержадміністрації у лютому та жовтні 2011 року із участю представників органів прокуратури, інших державних органів, громадських організацій, засобів масової інформації, за результатами розгляду видано відповідні розпорядження голови облдержадміністрації від 04.03.2011 № 94 „Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2010 рік” та від 16.11.2011 № 448 „Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 9 місяців 2011 року”.

У 2011 році продовжено роботу на виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України, зокрема:

щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та дні контролю про стан виконання доручень, наданих місцевим органам виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян;

затверджено річний графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації та райдержадміністраціях;

щомісячно проводиться особисте звітування голів райдержадміністрацій, керівників структурних підрозділів облдержадміністрації з питань роботи із зверненнями громадян перед головою облдержадміністрації.

Відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації протягом 2011 року проведено перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян у двадцяти двох структурних підрозділах облдержадміністрації, двадцяти чотирьох райдержадміністраціях.

За 2011 рік проведено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, де розглянуто 18 звернень та 12 Днів контролю з питань перевірки виконання доручень структурними підрозділами облдержадміністрації та райдержадміністраціями щодо розгляду звернень громадян.

Відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації  29 вересня проведено семінар-нараду з питань виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 з працівниками, які відповідають за роботу із зверненнями громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях та виконкомах міських рад.

Протягом лютого-квітня у відділі роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації пройшли одноденне стажування 18 працівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та міськвиконкомів.

Щоквартально, протягом 2011 року,  проводилося оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян у райдержадміністраціях та структурних підрозділах облдержадміністрації за розробленими показниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року     № 630 „Про затвердження Методики оцінювання рівня організації  роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади”. Інформація про результати доводиться до відома керівництва облдержадміністрації.

На виконання статті 22 Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та відповідно до графіків, затверджених головою облдержадміністрації, проводились особисті та виїзні прийоми громадян за місцем їх роботи та проживання.

Протягом  січня-грудня 2011 року керівництвом облдержадміністрації проведено  158 особистих прийомів, під час яких надійшло 368 звернень (у 2010 – 414) та 80 виїзних прийомів, під час яких надійшло 226 звернень (у 2010 – 107).

Усього за результатами проведених особистих (498) та виїзних (297) прийомів звернулись 795 жителів області.Відповідно, до голови облдержадміністрації звернулись 350 громадян (на особистому прийомі – 216, виїзному – 134), до заступників голови облдержадміністрації – 445 (на особистому прийомі – 282, виїзному – 163).

У порівнянні з 2010 роком кількість звернень, поданих під час проведення особистих та виїзних прийомів, загалом зросла на 14%. Також, на 20% зросла кількість заявників, що були на прийомі у голови облдержадміністрації.

В області налагоджено роботу „гарячої” телефонної, під час роботи якої отримано 144 звернення (у 2010 – 94), телефону „довіри” та телефону для громадян з обмеженими фізичними можливостями, на які надійшло 92 дзвінки (у 2010 – 48), постійно діючих прямих телефонних ліній, на які звернулись 397 жителів області (у 2010 – 354).

За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 4538 звернень, що на 9 менше порівняно до 2010 року (4547). Письмових звернень надійшло – 3708 (у 2010 – 3884).

В обласній державній адміністрації розглянуто  1620  звернень громадян з Урядової гарячої лінії (у 2010 – 1791).З усіх звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації за 2011 рік – 98% складають заяви, по 1% – скарги та пропозиції (зауваження).

 Відповідно до статей 5, 7 Закону України „Про звернення громадян” 123 (у 2010 – 2) звернення, що надійшли поштою, повернуто заявникам з відповідними роз’ясненнями щодо вимог його оформлення; за належністю надіслано 384 (у 2010 – 307), не підлягали розгляду, відповідно до статей 8, 17 вищеназваного закону, 66 (у 2010 – 11).

Протягом 2011 року до облдержадміністрації, з урахуванням колективних звернень (515 (у 2010 – 507)), звернулось 16536 громадян, що на 2441 або 17% більше порівняно з відповідним періодом минулого року (у 2010 – 14095). 

У розрахунку на 10 тис. населення найбільше звернень надійшло від жителів таких районів: Чорнухинського – 77,5, Полтавського – 44,0, Пирятинського – 35,6, Машівського – 35,2, Новосанжарського – 32,6; міст: Полтави – 54,3, Миргорода – 29,8, Лубен – 24,4.

У порівнянні з 2010 роком найбільшого регресу в рейтинговому становищі щодо кількості звернень громадян у розрахунку на 10 тисяч населення досягли такі райони: Глобинський +12 (з 25 на 13 місце), Кременчуцький +9 (з 26 на 15 місце), Зіньківський +8 (з 19 на 11 місце), Пирятинський +6 (з 10 на 4 місце);  місто Миргород +5 (з 14 на 9 місце).

Водночас, найбільшого прогресу в плані зменшення надходження кількості звернень громадян досягли наступні райони: Диканський –15 (з 11 на 26 місце), Лохвицький –13 (з 9 на 22 місце), Чутівський –11 (з 6 на 17 місце), Козельщинський –8 (з 2 на 10 місце).

Стабільними протягом 2010-2011 років щодо надходження кількості звернень громадян у розрахунку на 10 тисяч населення залишились Кобеляцький (8 місце), Котелевський (29 місце), Машівський (5 місце), Полтавський  (3 місце) райони, міста Лубни (18 місце) та Комсомольськ (30 місце).

З усіх звернень громадян, що надійшли на розгляд до облдержадміністрації протягом 2011 року (4538), згідно з повноваженнями для розгляду до райдержадміністрацій було направлено 783 заяви та скарги, що становить 17% від їх загальної кількості (у 2010 – 756 або 17%), до міськвиконкомів – 587, що становить 13% (у 2010 – 731 або 16%).

Зменшення на 3% кількості необґрунтованих звернень до облдержадміністрації та органів державної влади вищого рівня свідчить про більш уважний підхід, насамперед органів місцевого самоврядування, до проблем, що виникають в місцевих громадах.  В той же час місцевим органам влади необхідно докласти ще чимало зусиль для вирішення багатьох актуальних питань жителів окремих районів області.

Заявниками було порушено 5019 питань (у 2010 – 4885).

Більшість з них становили такі питання: соціального захисту – 1658 або 33% від загальної їх кількості (у 2010 – 1560 або 32%), комунального господарства – 765 або 15% (у 2010 – 632 або 13%), аграрної політики і земельних відносин – 472 або 9% (у 2010 – 352 або 7%), житлові – 390 або 8% (у 2010 – 501 або 10%), транспорту та зв’язку  – 288 або 6% (у 2010 – 283 або 6%), охорони здоров’я – 262 або 5% (у 2010 – 269 або 6%).У порівнянні з січнем-груднем 2010 року спостерігається збільшення кількості питань, порушених громадянами у своїх зверненнях, на 3%.

При цьому, стабільною залишається тематика проблем, які найчастіше турбують жителів Полтавщини, –  питання соціального захисту, комунального господарства та аграрні утримують першість протягом кількох останніх років.Складна і багатогранна робота з заявами, скаргами та пропозиціями громадян в області триває постійно. Її наслідками є позитивне вирішення питань, порушених у 719 зверненнях, що становить 16% від загальної їх кількості (у 2010 – 873 або 19%), у 66% від загальної кількості звернень заявникам надано аргументовані роз’яснення (у 2010 – 68%).

Невідкладно розглянуто 163 звернення та вирішено питання, порушені у них (у 2010 – 177).

На жаль, продовжують звертатись з проханням про надання матеріальної допомоги молоді люди, сім’ї, які з тих чи інших причин потрапили у скрутне становище. Всього з питання надання матеріальної допомоги звернулося 960 заявників або 6% від загальної їх кількості (у 2010 – 924 або 7%).

 Кількість звернень громадян, надісланих до органів влади вищого рівня та редакцій газет і видавництв, у порівнянні з 2010 роком, зменшилася на 8% –  1696 (у 2010 – 1850).

Даний показник було отримано за рахунок суттєвого зменшення кількості заяв і скарг, надісланих до Секретаріату Кабінету Міністрів України, на 55% – 234 (у 2010 – 524), до міністерств України  на 22% – 65 (у 2010 – 83), до редакцій газет та видавництв, на 2% – 85 (у 2010 – 87).

Проте, збільшилась кількість заяв і скарг, які були надіслані до Адміністрації Президента України, на 6% – 1026 (у 2010 – 961), до Верховної Ради України, на 25% – 245 (у 2010 – 195).

Найбільше звернень до органів влади вищого рівня (у розрахунку на 10 тис. населення) надійшло від жителів таких районів: Пирятинського – 22,5, Чорнухинського – 20,4, Кобеляцького – 14,8, Зіньківського – 14,5, Миргородського – 14,4; міст: Миргород – 14,5, Лубни – 14,2.

У 2010 році від учасників війни та бойових дій отримано 180 звернень (у 2010 – 218),  членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 158 (у 2010 – 222), інвалідів, ветеранів праці, інших пенсіонерів – 2689 (у 2010 – 2382). 32% їх перебувало на контролі до остаточного вирішення.

Розглянуто 82 звернення інвалідів Великої Вітчизняної війни (у 2010 – 150), 27 – жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня” (у 2010 – 58). Відповідно до чинного законодавства дані звернення розглянуто першочергово, особисто головою облдержадміністрації.

Повторних звернень зменшилося на 76%  – 19 (у 2010 – 79). Найбільше повторних звернень надійшло від жителів Полтавського району – 3, та міста Полтави – 6.

Натомість збільшилась кількість колективних звернень. Колективних звернень зменшилося на 8 або 2% – 515 (у 2010 – 507). Найбільше колективних звернень надійшло з таких районів: Полтавського – 47, Кременчуцького – 24, Кобеляцького – 22, Миргородського та Новосанжарського – по 21; міст: Полтава – 167, Кременчук – 32.

За 2011 рік по області  органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування розглянуто 103554 звернення громадян, що на 1860 менше, ніж за відповідний період 2010 року (105414). Письмових звернень –  53831 (у 2010 – 54352), на особистому прийомі – 49723 (у 2010 – 51062). Повторних звернень отримано – 1122 (у 2010 – 1325), колективних – 5150 (у 2010 – 5669).

Від учасників війни та бойових дій отримано 5084 звернення (у 2010 – 6213), від членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 2732 (у 2010 – 3154), від інвалідів, ветеранів праці, інших пенсіонерів – 36967 (у 2010 – 37340).

Всього у зверненнях громадян області до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у 2011 році порушено 104657 питань (у 2010 – 107437). Найбільшу частку з них становлять питання аграрної політики та земельних відносин – 25932 (у 2010 – 27650), соціального захисту – 20516 (у 2010 – 20782), комунального господарства – 11890 (у 2010 – 12091), житлової політики – 11030 (у 2010 – 10722).

Робота з виконання вимог Закону України „Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”  знаходиться на постійному контролі в обласній державній адміністрації. 

угору ↑