Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 9 місяців 2011 року

Версія для друку

 

 

  Довідка 

про підсумки роботи із зверненнями громадян за 9 місяців 2011 року відповідно до вимог Указу Президента України від   07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”

                

Робота із зверненнями громадян в області проводиться відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Стан роботи із зверненнями громадян розглянуто на засіданні колегії облдержадміністрації в  лютому 2011 року із участю представників органів прокуратури, інших державних органів, громадських організацій, засобів масової інформації. За результатами розгляду видано відповідне розпорядження голови облдержадміністрації від 04.03.2011 № 94 „Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2010 рік”.

У 2011 році продовжено роботу на виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України, зокрема :
щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та дні контролю про стан виконання  доручень, наданих місцевим органам виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян;
затверджено річний графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації та райдержадміністраціях;
графік особистого звітування голів райдержадміністрацій, керівників структурних підрозділів облдержадміністрації,  обласних управлінь та організацій з питань роботи із зверненнями громадян перед головою облдержадміністрації.

Відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації за 9 місяців 2011 року проведено перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян у сімнадцяти структурних підрозділах облдержадміністрації – це Головні управління: промисловості та розвитку інфраструктури, агропромислового розвитку,  освіти і науки,  охорони здоров’я, економіки, житлово-комунального господарства, фінансове, інформаційної та внутрішньої політики; управління: містобудування та архітектури, зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності,  капітального будівництва, з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, культури, з питань фізичної культури і спорту; відділі у справах сім’ї та молоді, службі у справах дітей.  Крім того, перевірки проведено  в Державному архіві Полтавської області та у двадцяти одній райдержадміністрації: Карлівській, Машівській, Шишацькій, Козельщинській, Глобинській, Кременчуцькій, Пирятинській, Великобагачанській, Лубенській, Полтавській, Миргородській, Гадяцькій, Чорнухинській, Диканській, Гребінківській, Котелевській, Чутівській, Лохвицькій. Зокрема, в трьох райдержадміністраціях – Решетилівській, Лохвицькій, Кременчуцькій, були здійснені перевірки в рамках проведення „Днів апарату облдержадміністрації”.

Про стан виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” перед головою облдержадміністрації особисто прозвітували голови Карлівської, Машівської, Шишацької, Козельщинської, Глобинської, Кременчуцької, Пирятинської, Великобагачанської, Лубенської, Полтавської, Миргородської, Гадяцької, Чорнухинської, Диканської, Гребінківської, Котелевської, Чутівської, Лохвицької райдержадміністрацій, начальники таких структурних підрозділів облдержадміністрації: Головних управлінь: промисловості та розвитку інфраструктури, агропромислового розвитку,  освіти і науки,  охорони здоров’я, економіки, житлово-комунального господарства, фінансового, інформаційної та внутрішньої політики; управлінь: містобудування та архітектури, зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності,  капітального будівництва, з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, культури, з питань фізичної культури і спорту; відділу у справах сім’ї та молоді, служби у справах дітей, Державного архіву Полтавської області. За результатами звітувань та з метою покращення стану організації роботи із зверненнями громадян головою облдержадміністрації було дано 86 доручень.

Протягом звітного періоду проведено 9 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при облдержадміністрації та 9 Днів контролю. 

Протягом лютого-квітня  2011 року у відділі роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації пройшли одноденне стажування 18 працівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та міськвиконкомів, на яких, у результаті кадрових змін протягом 2010 року, було покладено обов’язки з організації роботи із зверненнями громадян.

Згідно з планом роботи облдержадміністрації 29 вересня 2011 року в  облдержадміністрації було проведено семінар-нараду з працівниками, які здійснюють роботу щодо розгляду звернень громадян у райдержадміністраціях, міськвиконкомах та структурних підрозділах обласної державної адміністрації.

На виконання статті 22 Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та відповідно до графіків, затверджених головою облдержадміністрації, проводились особисті та виїзні прийоми громадян за місцем їх роботи та проживання.

За січень – вересень 2011 року під час проведення особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації отримано 462 звернення, що на 67 більше, порівняно з відповідним періодом 2010 року (395). У голови облдержадміністрації на прийомах побувало 307 заявників (у 2010 – 258).

В області налагоджено роботу гарячої телефонної, постійно діючих прямих телефонних ліній, телефону довіри та телефону для громадян з обмеженими фізичними можливостями. Всього в такий спосіб звернулося 597 жителів області (у 2010 – 456).

За підсумками роботи із зверненнями громадян в облдержадміністрації, відповідно до вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008, щоквартально готуються інформаційно-аналітичні довідки. Проводиться моніторинг повторних та колективних звернень громадян та причин, що їх породжують. Інформація доводиться до керівництва облдержадміністрації для вжиття негайних заходів реагування та вирішення нагальних проблем жителів області.

Налагоджено співпрацю облдержадміністрації із засобами масової інформації з питань висвітлення роботи із зверненнями громадян. На офіційному веб-сайті облдержадміністрації та обласних газетах „Зоря Полтавщини”, „Село полтавське” щомісячно розміщуються узагальнені відомості про роботу із зверненнями громадян та графіки роботи постійно діючих прямої та гарячої телефонних ліній, надається  інформаційна, правова, консультативно-роз’яснювальна  допомога з вирішення нагальних питань заявників.

За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 3509 звернень громадян, що на 71 більше порівняно до відповідного періоду 2010 року (3438). Письмових звернень надійшло – 3125 (у 2010 – 2937).
З Урядової гарячої лінії на розгляд до облдержадміністрації надійшло  1089 звернень (у 2010 – 1451).
 З усіх звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації за 9 місяців 2011 року 98% складають заяви, по 1%  – скарги та пропозиції (зауваження).    

За 9 місяців 2011 року до облдержадміністрації, з урахуванням колективних звернень (384 (у 2010 – 368), звернулися 12661 громадянин, що на 1404 більше порівняно з відповідним періодом минулого року (11257).

З розрахунку на 10 тис. населення найбільше звернень надійшло від жителів таких районів: Чорнухинського – 65,5, Полтавського – 32,8, Машівського – 29,1, Пирятинського – 26,9, Кобеляцького – 26,7, Козельщинського – 23,2, Новосанжарського – 23, Семенівського – 22,8; міст: Полтава – 42,2, Миргород – 23, Лубни – 17,7.
 Заявниками було порушено  3902 питання (у 2010 році – 3588).

Найбільшу частку з них становлять такі питання: соціального захисту – 1298 (у 2010 – 1129), комунального господарства – 561 (у 2010 – 512), аграрної політики та земельних відносин – 382 (у 2010 – 268), житлові – 296 (у 2010 – 396), транспорту та зв’язку – 245 (у 2010 – 223), охорони здоров’я – 211 (у 2010 – 189), праці – 141 (у 2010 – 207).

У порівнянні з відповідним періодом минулого року спостерігається незначне збільшення кількості  порушених у  зверненнях питань - на 314, або 8%, кількість громадян, які звернулися, збільшилася на 12%.

Складна і багатогранна робота з заявами, скаргами, пропозиціями громадян в області триває постійно, і видно її  наслідки. 473 звернення вирішено позитивно (у 2010 – 522), у 66% від загальної кількості звернень заявникам надано аргументовані роз’яснення (у 2010 році – 67%).

Звичайно, вищевказані показники могли б бути значно кращі, а робота із зверненнями громадян  більш ефективнішою, але необхідно констатувати, що і через п’ятнадцять років після прийняття Закону України „Про звернення громадян” не всі заявники  ознайомились із ним, свідченням чого є невміння правильно скласти заяву чи скаргу. При цьому, громадяни не розуміють або не хочуть зрозуміти законні підстави залишення без розгляду чи направлення за належністю їх звернень.

Відповідно до статей 5, 7 Закону України „Про звернення громадян” 90 заяв та скарг, що надійшли поштою, повернуто заявникам з відповідними роз’ясненнями щодо вимог їх оформлення (у 2010 – 2), за належністю надіслано 272 звернення (у 2010 – 253), не підлягали розгляду відповідно до статей 8, 17 вищеназваного закону 48 звернень (у 2010 – 9).

Невідкладно вирішено 100 звернень (у 2010 – 104).  904 заявникам надано одноразову матеріальну допомогу з обласного бюджету  на суму  316 тис. 541,58 грн.

Протягом звітного періоду за наданням матеріальної допомоги продовжують звертатися молоді люди, сім’ї, які з тих, чи  інших причин потрапили у складні життєві обставини.

Всього з питання надання матеріальної допомоги звернулося 725 осіб (у 2010 – 693).

Кількість звернень громадян, надісланих до органів влади вищого рівня та редакцій газет і видавництв у порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшилась на 23 – 1328 (у 2010 – 1305). Даний показник отримано за рахунок збільшення кількості заяв і скарг, надісланих до Адміністрації Президента України, на 178 – 858 (у 2010 – 650), Верховної Ради України, на 26 – 163 (у 2010 – 137) та редакцій газет і видавництв, на 3 – 74 (у 2010 – 71).

Проте, суттєво зменшилась кількість заяв і скарг, які були надіслані до Секретаріату Кабінету Міністрів України, на 265 – 182 (у 2010 – 447).

Загалом рівень довіри громадян до органів державної влади найвищого рівня, беручи до уваги звернення, що надходять від редакцій газет та видань, зріс на 2% у порівнянні з відповідним періодом 2010 року.

Найбільше звернень до органів влади вищого рівня (у розрахунку на 10 тис. населення) надійшло від жителів таких районів: Чорнухинського – 16,9, Пирятинського – 16,3, Кобеляцького – 13,1, Миргородського – 11,9, Козельщинського – 11,6, Лохвицького – 11, Семенівського – 10,7, Машівського – 10,3; міст: Миргород – 12,1, Лубни – 10,4, Полтава – 8.

За 9 місяців 2011 року від учасників війни та бойових дій отримано 144 звернення  (у 2010 – 179),  інвалідів, ветеранів праці, інших пенсіонерів –  2135 (у 2010 –  1813), членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 132 (у 2010 – 179). 32% їх перебувало на контролі до остаточного вирішення.

Розглянуто 65 звернень інвалідів Великої Вітчизняної війни (у 2010 – 114),  20 – жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня” (у 2010 – 46). Відповідно до чинного законодавства дані звернення розглянуто першочергово, особисто головою облдержадміністрації.
         

За 9 місяців  2011 року на 85% менше (3), ніж за відповідний період 2010 року (19), порушено термін розгляду звернень громадян відповідно до чинного законодавства.

Повторних звернень надійшло на 77% менше – 16 (у 2010 – 67). Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м.Полтава – 5, Полтавського району – 3.

Збільшилась кількість колективних звернень на 16 – 384 (у 2010 – 368), що свідчить про прагнення громадян звернути більшу увагу  органів державної влади до тієї чи іншої проблеми.

Найбільше колективних звернень надійшло від мешканців м.Полтава – 112, Полтавського району – 35, м.Кременчук – 26, Кобеляцького та Кременчуцького районів – по 20.

Проведені перевірки стану роботи із зверненнями показують, що подекуди виконкомами, райдержадміністраціями, управліннями ще порушуються вимоги Закону України „Про звернення громадян”, вимоги  Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Є випадки порушення терміну розгляду звернень громадян керівництвом  Миргородської, Кременчуцької райдержадміністрацій, Полтавського міськвиконкому, Головного управління Держкомзему у Полтавській області,  Головного управління промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації.

 

У відповідях заявникам не завжди зазначається, які заходи вживалися для потенційного вирішення питань на місцях або надаються відповіді роз’яснювального характеру з порушенням термінів, визначених  чинним законодавством.

 

Робота з виконання вимог Закону України „Про звернення громадян” та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” знаходиться на постійному контролі в обласній державній адміністрації.

 

Начальник відділу роботи
із зверненнями громадян
апарату облдержадміністрації                                                                                  В.В.Балагура

 

 

 

угору ↑