Про підсумки роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2011 року

Версія для друку

Довідка 

про підсумки роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2011 року  відповідно до вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/ 2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”   

                 

Робота із зверненнями громадян в області у першому півріччі  2011 року проводилася відповідно до Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Стан роботи із зверненнями громадян розглянуто на засіданні колегії облдержадміністрації в лютому 2011 року, за результатами розгляду видано відповідне розпорядження голови облдержадміністрації від 04.03.2011 № 94 „Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2010 рік”.

У 2011 році продовжено роботу на виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України, зокрема :щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та дні контролю про стан виконання  доручень, наданих місцевим органам виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян;затверджено річний графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації та райдержадміністраціях;графік особистого звітування голів райдержадміністрацій, керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, обласних управлінь та організацій з питань роботи із зверненнями громадян перед головою облдержадміністрації.

Відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації протягом першого півріччя  2011 року проведено перевірки стану роботи та організацію контролю за розглядом звернень громадян у 11 структурних підрозділах облдержадміністрації: Головних управліннях агропромислового розвитку, освіти і науки, фінансовому, промисловості та розвитку інфраструктури, охорони здоров’я, управліннях містобудування та архітектури, з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, з питань фізичної культури і спорту, відділі у справах сім’ї та молоді, службі у справах дітей, інспекції якості та формування ресурсів сільськогосподарської продукції облдержадміністрації. Крім того, зазначені перевірки проведено в Державному архіві Полтавської області та у 12 райдержадміністраціях: Карлівській, Машівській, Шишацькій, Козельщинській, Глобинській, Кременчуцькій, Пирятинській, Великобагачанській, Лубенській, Полтавській, Миргородській, Гадяцькій. У рамках проведення „Днів апарату облдержадміністрації” було здійснено ознайомлення зі станом роботи із зверненнями громадян в Решетилівській та Лохвицький райдержадміністраціях, надано відповідну практичну та методичну допомогу. Проведено комплексну перевірку виконання делегованих повноважень органів виконавчої влади щодо роботи із зверненнями громадян  у Миргородському міськвиконкомі.

Про стан виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” перед головою облдержадміністрації особисто прозвітували голови вищезазначених дванадцяти  райдержадміністрацій, начальники структурних підрозділів облдержадміністрації. За результатами звітувань та з метою покращення стану організації роботи із зверненнями громадян головою облдержадміністрації було дано 60 доручень.

Протягом першого півріччя проведено 6 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при облдержадміністрації та 6 Днів контролю. 

За підсумками роботи із зверненнями громадян в облдержадміністрації відповідно до вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, щоквартально готуються інформаційно-аналітичні довідки. Проводиться моніторинг повторних та колективних звернень громадян та причин, що їх породжують. Інформація доводиться до керівництва облдержадміністрації для вжиття негайних заходів реагування та вирішення нагальних проблем жителів області.

Постійно триває співпраця облдержадміністрації із засобами масової інформації з питань висвітлення роботи із зверненнями громадян. На офіційному веб-сайті облдержадміністрації та обласних газетах „Зоря Полтавщини”, „Село полтавське” щомісячно розміщуються узагальнені відомості про роботу із зверненнями громадян та графіки роботи постійно діючих прямої та гарячої телефонних ліній, надається інформаційна, правова, консультативно-роз’яснювальна  допомога з вирішення нагальних питань заявників.      

Протягом лютого-квітня у відділі роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації пройшли одноденне стажування 18 працівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та міськвиконкомів, на яких у результаті кадрових змін протягом 2010 року було покладено обов’язки з організації роботи із зверненнями громадян.

На виконання статті 22 Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та відповідно до графіків, затверджених головою облдержадміністрації, проводились особисті та виїзні прийоми громадян за місцем їх роботи та проживання.

За січень – червень 2011 року під час особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації отримано 348 звернень, що на 99 більше, ніж за відповідний період 2010 року (249). При цьому у голови облдержадміністрації на прийомах побувало 212 заявників, що на 50 більше, ніж за відповідний період 2010 року (162). До заступників голови облдержадміністрації за допомогою звернулися 299 громадян.

В області налагоджено роботу гарячої телефонної, постійно діючих прямих телефонних ліній, телефону довіри та телефону для громадян з обмеженими фізичними можливостями. Всього в такий спосіб звернулися 354 жителя області (у 2010 – 291).

Було розглянуто 769 звернень громадян, що звернулися на Урядову гарячу лінію.

За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 2474 звернення, що на 221 більше порівняно до відповідного періоду 2010 року (2253). Письмових звернень надійшло – 2049 (у 2010 – 2004), на особистому прийомі отримано – 348 (у 2010 – 249), під час проведення „гарячої” телефонної лінії – 56 (у 2010 – 34), на телефон довіри надійшло 21 звернення (у 2010 – 13). 

З усіх звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації у першому півріччі 2011 року, – 97,6% складають заяви (у 2010 – 96,5%),   1,3% – скарги (у 2010 – 2,4%), 1,1% – пропозиції (зауваження) (у 2010 – 1,1%).

За перше півріччя 2011 року до облдержадміністрації з урахуванням колективних звернень (253 (у 2010 – 218)) звернулося 8394 громадянина, що на 1055 більше порівняно з відповідним періодом минулого року (7339).

 

З розрахунку на 10 тис. населення найбільше звернень надійшло від жителів таких районів: Чорнухинського – 50,1 Кобеляцького – 22,2, Полтавського – 20,5,  Машівського, Пирятинського – по 20,2; міст: Полтава – 28,8, Миргород – 15,5, Лубни – 10,8.

Заявниками було порушено 2789 питань (у 2010 – 2248). Найбільшу частку з них становлять питання соціального захисту – 975 або 35% (у 2010 – 726 (32%)), комунального  господарства – 349 або 13% (у 2010 – 212 (9%)), аграрної політики – 281 або 10% (у 2010 – 173 (8%)), транспорту та зв’язку  – 167 або 6% (у 2010 – 149 (7%)), житлової політики – 223 або 8% (у 2010 – 271 (12%)), охорони здоров’я –  161 або 6% (у 2010 – 113 (5%)), праці та заробітної плати – 100 або 4% (у 2010 – 107 (5%)).

Зменшилася в 2,7 рази кількість заяв і скарг громадян, надісланих до Секретаріату Кабінету Міністрів України – 132 (у 2010 – 360).

Але загалом рівень довіри громадян до органів державної влади найвищого рівня, беручи до уваги звернення, що надходять від редакцій газет та видань, зріс на 9% – 924 у порівнянні з відповідним періодом 2010 року (847).

 

Надходження звернень розподілено наступним чином:          Адміністрації Президента України (на 274) – 613 (у 2010 – 339),           Верховної Ради України (на 11) – 115 (у 2010 – 104),          редакцій газет та видавництв (на 20) – 64 (у 2010 – 44).

Найбільше звернень до органів влади вищого рівня (у розрахунку на 10 тис. населення) надійшло від жителів районів: Пирятинського – 12,7, Кобеляцького – 11,1, Чорнухинського – 10,5, Семенівського – 9,9, Миргородського – 8,4  районів, міст: Миргород – 7,7, Лубни – 7,0, Полтава – 5,6.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року спостерігається  збільшення кількості звернень на 10%, порушених у них питань на 24% та кількості громадян, які звернулися, на 14%. Дане зростання є свідченням довіри жителів області до місцевих органів виконавчої влади.

Складна і багатогранна робота з заявами, скаргами, пропозиціями громадян в області триває постійно, і видно її  наслідки. 340 звернень або 14% від загальної їх кількості вирішено позитивно (у 2010 – 362 (16%)), у 66% від загальної кількості звернень заявникам надано аргументовані роз’яснення (у 2010 – 60%).

Звичайно, вищевказані показники могли б бути значно вищі, а робота із зверненнями громадян  більш ефективнішою, але необхідно констатувати, що і через п’ятнадцять років після прийняття Закону України „Про звернення громадян” не всі заявники ознайомилися з ним, свідченням чого є невміння правильно скласти заяву чи скаргу.

Так відповідно до статей 5, 7 Закону України „Про звернення громадян" 48 звернень, що надійшло поштою, повернуто заявникам з відповідними роз’ясненнями щодо вимог їх оформлення, залишено без розгляду 28 заяв та скарг (стаття 8, 17), ще 166 надіслано за належністю іншим установам та організаціям (стаття 7).

У  більшості випадків громадяни не розуміють або не хочуть зрозуміти законні підстави залишення без розгляду чи направлення за належністю їх звернень.

Невідкладно вирішено 67 звернень (у 2010 – 92). 560 заявникам надано одноразову матеріальну допомогу з обласного бюджету  на суму 188 тис. 578, 18 грн.

За наданням матеріальної допомоги продовжують звертатися не лише особи пенсійного віку, а й молоді люди, сім’ї, які з тих чи інших причин потрапили у складні життєві обставини. Всього з питання надання матеріальної допомоги звернулося 549 громадян ( у 2010 – 435).  

За перше півріччя 2011 року від ветеранів праці, інвалідів, інших пенсіонерів отримано 1361 (у 2010 – 1280), учасників війни та бойових дій – 107 (у 2010 – 118), багатодітних сімей, одиноких матерів – 99 (у 2010 – 167) звернень, що становить 63% від загалу (у 2010 - 70%). 37% їх перебувало на контролі до остаточного вирішення.

Першочергово та особисто головою облдержадміністрації розглянуто 47 звернень інвалідів Великої Вітчизняної війни (у 2010 – 79) та  15 від жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня” (у 2010 – 34).

Так, громадянці Байрачній З.О., жительці м.Полтава, за результатами особистого прийому в голови облдержадміністрації було надано матеріальну допомогу з обласного бюджету в сумі 1 тис. грн., а громадянці Чесак Н.І. – в сумі 2 тис. грн.

Інваліду Великої Вітчизняної війни з м. Кременчук, гр. Бескурнікову О.В., у зв’язку з необхідністю лікування зору було видано направлення в державну установу „Інститут очних хвороб і тканинної терапії ім. академіка В.П.Філатова АМН України” до м. Одеса. Заявник отримав запрошення на безкоштовне обстеження та лікування в будь-який зручний для нього час.

За результатами звернення гр. Ігнатової Н.А., інваліда другої групи з Чутівського району, відповідно до розпорядження голови райдержадміністрації заявницю було звільнено від плати за соціальне обслуговування у відділенні соціальної допомоги вдома. Додаткові кошти для цього були виділені з районного бюджету.

Жительці с.Мачухи Полтавського району, гр. Прокопчук К.В., за результатами розгляду звернення було виплачено заборговану орендну плату за користування земельною ділянкою ТОВ „АФ Джерело” в сумі 1078 грн.

На прохання жителів с.Кибинці Миргородського району було відновлено пасажирські перевезення на маршруті Білики-Шахворостівка. Відповідний дозвіл видано приватному перевізнику згідно з  рішенням  конкурсного комітету.

Протягом першого півріччя 2011 року на 90% менше (2), ніж за відповідний період 2010 року (19), порушено терміни розгляду звернень громадян відповідно до  вимог чинного законодавства.

Повторних звернень зменшилося на 83% – 8 (у 2010 – 46). Найбільше повторних звернень надійшло від жителів міста Полтави – 3.

 На 16% збільшилася кількість колективних звернень – 253 (у 2010 – 218), що свідчить про прагнення громадян звернути більшу увагу в органів державної влади до тієї чи іншої проблеми.

Моніторинг організації роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації та райдержадміністраціях показав, що на належному рівні така робота проводиться в Головному управлінні праці та соціального захисту населення, Головному управлінні агропромислового розвитку, Головному управлінні охорони здоров’я, службі у справах дітей облдержадміністрації, Державному архіві Полтавської області, Лубенській, Полтавській, Пирятинській райдержадміністраціях.

Потребує поліпшення робота із зверненнями громадян у Карлівській, Машівський, Шишацькій, Козельщинській, Глобинській, Великобагачанській райдержадміністраціях.

Проведені перевірки стану роботи із зверненнями показують, що подекуди виконкомами, райдержадміністраціями, управліннями ще порушуються вимоги Закону України „Про звернення громадян”, вимоги  Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Є випадки порушення терміну розгляду звернень громадян керівництвом  Кременчуцької райдержадміністрації, Полтавського міськвиконкому, Головного управління Держкомзему у Полтавській області,  Головного управління промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації.

У відповідях заявникам не завжди зазначається, які заходи вживалися для потенційного вирішення питань на місцях або надаються відповіді роз’яснювального характеру з порушенням термінів, визначених  чинним законодавством.

Так, за дорученням заступника голови облдержадміністрації колективне звернення жителів с.Підгірне Кременчуцького р-ну щодо недопущення відкриття звалища відходів виробництва від 04.05.2011 було направлено кільком виконавцям, у тому числі Кременчуцькій райдержадміністрації. Після письмових нагадувань була отримана відповідь від 20.06.2011, що містила виключно інформаційний характер, жодних додаткових дій щодо потенційного  вирішення звернення райдержадміністрацією не було вжито. Розгляд звернення тривав 47 днів замість визначених законодавством п’ятнадцяти.

Робота з виконання вимог Закону України „Про звернення громадян” та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” знаходиться на постійному контролі в обласній державній адміністрації.

 

Начальник відділу роботиіз зверненнями громадянапарату облдержадміністрації                                                     В.В.Балагура

 

угору ↑