Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в облдержадміністрації за перший квартал 2012 року

Версія для друку

Довідка

про підсумки роботи зі зверненнями громадян в облдержадміністрації за перший квартал 2012 року відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”

 

Протягом першого кварталу 2012 року робота зі зверненнями громадян в області проводилася відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та постанови Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858 „ Про затвердження Класифікатора звернень громадян”.

 

Стан роботи зі зверненнями громадян розглянуто на засіданні колегії облдержадміністрації в  лютому 2012 року, за результатами розгляду видано відповідне розпорядження голови облдержадміністрації від 06.03.2012 № 83 „Про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2011 рік”.

 

На виконання вимог вищезазначеного Указу Президента на 2012 рік в облдержадміністрації затверджено:

       - річний графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян у райдержадміністраціях, структурних підрозділах облдержадміністрації;

      - графік особистого звітування голів райдержадміністрацій, керівників обласних управлінь та організацій з  питань роботи зі зверненнями громадян на щотижневих нарадах у голови облдержадміністрації;

      - графіки особистого, виїзного прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації;

       - графіки проведення гарячої телефонної лінії, телефону довіри, телефону для громадян з обмеженими фізичними можливостями. Кожного місяця складаються графіки роботи постійно діючої прямої телефонної лінії.

 

Щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Дні контролю з питань перевірки виконання доручень керівництва облдержадміністрації керівниками структурних підрозділів та райдержадміністрацій.

 

Протягом першого кварталу 2012 року проведено перевірки стану роботи та організацію контролю за зверненнями громадян у шести структурних підрозділах облдержадміністрації: Головних управліннях агропромислового розвитку, економіки, промисловості та розвитку інфраструктури, управліннях містобудування та архітектури, з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, службі у справах дітей; шести райдержадміністраціях: Гребінківській, Котелевській, Лубенській, Полтавській, Чорнухинській, Диканській. Додатково, в рамках проведення „Дня апарату облдержадміністрації”, було здійснено перевірки в Головному управлінні житлово-комунального господарства облдержадміністрації, Гадяцькій райдержадміністрації.

 

Про стан виконання вимог вищезазначеного Указу перед головою облдержадміністрації особисто прозвітували начальники шести структурних підрозділів облдержадміністрації та голови шести райдержадміністрацій. За результатами звітувань та з метою покращення стану організації роботи зі зверненнями громадян головою облдержадміністрації було дано 19 доручень.

 

Протягом першого кварталу проведено три Дні контролю та три засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто 10 звернень.

 

В обласній державній адміністрації з 1 січня 2009 року запроваджено новий Класифікатор звернень громадян. Реєстраційно-контрольні картки заповнюються за основними питаннями, що порушуються у зверненнях громадян і визначені у Класифікаторі звернень та додатковими питаннями, визначеними облдержадміністрацією.

 

Структурні підрозділи облдержадміністрації та районні державні адміністрації заповнюють реєстраційно-контрольні картки відповідно до нового Класифікатора звернень громадян. 23 райдержадміністрації проводять автоматизовану реєстрацію звернень громадян, 2 – реєстраційно-контрольні картки ведуть на паперових носіях.

 

За перший квартал  2012 року проведено оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян у райдержадміністраціях та структурних підрозділах облдержадміністрації за розробленими показниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 „Про затвердження Методики оцінювання рівня організації  роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади”.

 

За підсумками роботи зі зверненнями громадян за перший квартал 2012 року підготовлено інформаційно-аналітичну довідку. Проведено моніторинг повторних, колективних звернень громадян та причин, що їх породжують. Проаналізовано тематику соціально-значущих проблем з якими найчастіше звертаються громадяни області, інформацію доведено до керівництва облдержадміністрації.

 

Щомісячно вивчається динаміка надходження звернень громадян до облдержадміністрації та органів державної влади вищого рівня в розрізі районів та міст області. Формується рейтинг райдержадміністрацій та міськвиконкомів.

 

          Продовжено співпрацю облдержадміністрації із засобами масової інформації щодо висвітлення проблематики звернень громадян області. На офіційному веб-сайті облдержадміністрації та сторінках Всеукраїнської громадсько-політичної газети „Зоря Полтавщини”, щомісячно розміщуються узагальнені дані про роботу зі зверненнями громадян, графіки роботи постійно діючих прямих телефонних ліній. Надається консультативно-роз’яснювальна, правова допомога з вирішення актуальних питань громадян.

 

На виконання Закону України „Про звернення громадян” в облдержадміністрації здійснюється розгляд письмових та усних пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) та скарг.

 

Протягом першого кварталу 2012 року під час проведення „гарячої” телефонної лінії надійшло 15 звернень (у 2011 – 38). На телефон довіри та телефон для людей з обмеженими фізичними можливостями отримано 36 дзвінків (у 2011 – 8). Під час проведення постійно діючих прямих телефонних ліній до керівників обласних управлінь та відділів звернулось 79 громадян (у 2011 – 77).

 

На виконання статті 22 Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та згідно із затвердженими графіками керівництвом облдержадміністрації проводились особисті та виїзні прийоми громадян за місцем їх роботи та проживання.

 

Усього проведено 38 особистих (у 2011 – 41) та 21 виїзний (у 2011 – 18) прийоми громадян, під час яких надійшло відповідно 98 (у 2011 – 95) та 38 (у 2011 – 82) звернень громадян.  Враховуючи колективні звернення, під час особистих прийомів звернулось 105 заявників (у 2011 – 167), виїзних прийомів – 40 (у 2011 – 148).

 

Головою облдержадміністрації проведено 5 особистих прийомів, під час яких звернулись 54 жителя області (у 2011 – 42) та 3 виїзні прийоми, за результатами проведення яких отримано звернення від 18 заявників (у 2011 – 53).

 

За перший квартал 2012 року до обласної державної адміністрації надійшло 1069 звернень, що на 198 менше порівняно до відповідного періоду 2011 року (1267), в тому числі письмових – 942 (у 2011 – 1044).

 

З усіх звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації, заяви (клопотання) складають 99,4%, пропозиції(зауваження) – 0,5%, скарги – 0,1%.

 

Відповідно до вимог статті 20 Закону України „Про звернення громадян” всі звернення розглянуті у встановлені терміни.

 

У розрахунку на 10 тисяч населення найбільше письмових та усних звернень надійшло від жителів таких районів: Чорнухинського – 15,6, Миргородського – 10,6, Хорольського – 9,4, Глобинського – 8,8, Новосанжарського – 8,7, Кременчуцького – 8,1, Полтавського – 7,8; міст: Полтави – 13,2, Миргорода – 5,6.

 

Протягом січня-березня 2012 року до облдержадміністрації звернулися 2732 заявники (у 2011 – 4322), якими порушено 1162 питання (у 2011 – 1421).

 

Найбільшу частку становлять такі питання: соціального захисту населення – 468 (у 2011 – 511), комунального господарства – 156 (у 2011 – 176), транспорту і зв’язку – 99 (у 2011 – 77), житлові – 88 (у 2011 – 103), охорони здоров’я – 53 (у 2011 – 78), аграрної політики та земельних відносин – 51 (у 2011 – 143), праці і зарплати – 27 (у 2011 – 52).

 

        За  підсумками першого кварталу 2012 року до Адміністрації Президента України надійшло 178 звернень (у 2011 – 287), Секретаріату Кабінету Міністрів України – 73 (у 2011 – 66),    Верховної    Ради    України – 67 (у 2011 – 51), міністерств України – 26 (у 2011 – 16), державних комітетів та відомств – 8 (у 2011 – 15), редакцій газет та видавництв – 19 (у 2011 – 35).

 

У порівнянні з січнем-березнем 2011 року збільшилась кількість звернень жителів області до Верховної Ради України на 31%, до Секретаріату Кабінету Міністрів України на 10%.

 

Водночас, до  Адміністрації Президента України надійшло звернень на 38% менше, порівняно з 2011 роком.

 

Найбільше звернень до органів влади вищого рівня (у розрахунку на 10 тисяч населення) надійшло від жителів таких районів: Хорольського – 5,5, Пирятинського – 4,6, Миргородського, Кременчуцького – по 3,5, Зіньківського – 3,3, Великобагачанського – 3,1, Лубенського – 3,0; міст: Лубен – 3,6, Миргорода – 3,4.

 

Протягом січня-березня 2012 року від ветеранів війни та праці, багатодітних сімей та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, отримано 330 звернень (у 2011 – 419), що становить 31% від усіх звернень (у 2011 – 34%). Першочергово та особисто головою облдержадміністрації розглянуто 13 звернень інвалідів Великої Вітчизняної війни (у 2011 – 24) та 6 – від жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня” (у 2011 – 9).

 

168 звернень вирішено позитивно (у 2011 – 112), 452 заявникам надано аргументовані роз’яснення (у 2011 – 732). Невідкладно вирішено 30 звернень. На додатковому контролі залишено близько 30% заяв і скарг від загальної  їх кількості.

 

Повторних звернень надійшло 2, що у 2,5 рази  менше відповідного періоду 2011 року (5). Колективних заяв та скарг отримано 84 (у 2011 – 119). 

 

Моніторинг організації роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації та райдержадміністраціях показав, що на належному рівні реалізація положень вищезазначеного Указу Президента України проводиться у Головних управліннях агропромислового розвитку, освіти і науки, охорони здоров’я, службі у справах дітей облдержадміністрації, Котелевській, Кременчуцькій райдержадміністраціях. Потребує поліпшення робота із зверненнями громадян у Лубенському, Гребінківському, Чорнухинському районах, управлінні з питань надзвичайних ситуацій, та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації.

 

            Моніторинг звернень громадян показав, що органами виконавчої влади на місцях, структурними підрозділами облдержадміністрації ще порушуються положення чинного законодавства щодо конституційного права  громадян на звернення.

 

Мають місце приклади, коли звернення, що потребують додаткового вирішення, керівництвом місцевих органів державної влади не беруться на контроль, не використовується наявний потенціал та повноваження для  реального, остаточного  вирішення порушених питань по суті.

 

Не в повній мірі застосовуються форми роботи із зверненнями громадян, проведення яких передбачено чинним законодавством. Наслідком цього часто є звернення громадянина до органу влади вищого рівня.

 

Робота з виконання вимог Закону України „ Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” знаходиться на постійному контролі в облдержадміністрації.

 

Начальник відділу роботи

із зверненнями громадян

апарату облдержадміністрації                                                   В.В.Балагура                      

угору ↑