Відбулося урочисте відкриття електрифікованої ділянки Полтава-Красноград-Лозова Південної залізниці

Версія для друку

 

На станції Полтава-Південна пройшли урочисті заходи, присвячені відкриттю електрифікованої ділянки Полтава-Красноград-Лозова.

В урочистостях узяли участь заступник Міністра інфраструктури Володимир КОРНІЄНКО, Генеральний директор «Укрзалізниці» Володимир КОЗАК, начальник Південної залізниці Віктор ОСТАПЧУК, голова Полтавської обласної державної адміністрації Олександр УДОВІЧЕНКО та заступник голови облдержадміністрації Борис ГАЛУШКО .

 

Під час урочистої частини Володимир КОРНІЄНКО вручив іменні годинники від Віце-прем'єр-міністра України – Міністра інфраструктури Бориса КОЛЄСНІКОВА членам екіпажу «Південного експресу» - швидкісного електропоїзда іноземного виробництва. Володимир КОЗАК нагородив фахівців Південної залізниці, найбільше відзначилися під час виконання робіт з комплексної модернізації ділянки Полтава-Красноград-Лозова. Після закінчення урочистостей «Південний експрес» вирушив у рейс за маршрутом Полтава-Красноград-Харків. Його першими пасажирами стали працівники Південної залізниці, студенти Харківського та Кременчуцького технікумів.

Усього за рік ділянка Полтава-Красноград-Лозова перетворилася на зразок технічного оснащення для вітчизняних залізниць. Тепер ця 176-кілометрова ділянка – приклад швидкісного руху і нових технологій, які впроваджуються в Україні вперше.

 

- У рамках підготовки до Євро-2012, завдяки всебічній допомозі і підтримці Віце-прем'єр-міністра України Бориса  КОЛЕСНІКОВА та Генерального директора «Укрзалізниці» Володимира КОЗАКА  Південна залізниця змогла електрифікувати ділянки Полтава-Красноград-Лозова та Полтава-Кременчук, які планувалося перевести на електротягу кілька десятиліть тому, – сказав начальник Південної залізниці Віктор ОСТАПЧУК. – При цьому таких обсягів і темпів робіт у нас ніколи не було, навіть за радянських часів. Показовий приклад: Ділянка Мерефа-Красноград протяжністю всього 76 кілометрів електрифікували в два етапи. Ділянка Мерефа-Власівка (39 км) було електрифіковано в 1974 році. А наступний відрізок, від Власівки до Краснограда (37 км) був переведений на електротягу тільки через 12 років, в 1988 році! Тоді ж, у 1988 році, була здана пересувна тягова підстанція Красноград, замість якої в найближчому майбутньому, після електрифікації ділянки Полтава-Красноград-Лозова, збиралися побудувати стаціонарну тягову підстанцію. «Найближче майбутнє» розтягнулося майже на чверть століття ...

Через відсутність підтримки держави також не була виконана затверджена Кабміном Державна програма електрифікації залізниць України на 1994-2004 рр., Згідно з якою ділянка Полтава-Красноград-Лозова необхідно було електрифікувати за п'ять років, в 1997 - 2001 рр. І тільки зараз, завдяки підтримці Президента країни, керівництва Міністерства інфраструктури і «УЗ», завдання з електрифікації цих ділянок була виконана, – і не за п'ять і більше років, а всього за рік.

 

У комплексну модернізацію ділянки Полтава-Красноград-Лозова Південна залізниця вклала 2 млрд. 311 млн. 824 тис. гривень, у тому числі:- Електрифікацію – 701 млн. 803 тис.- Модернізацію пристроїв СЦБ та зв'язку –1 млрд. 032 млн. 084 тис.- Модернізацію колійного господарства, реконструкцію платформ, вокзальних комплексів – 577 млн. 937 тис.

 

З квітня минулого року на ділянці Полтава-Красноград-Лозова (експлуатаційна протяжність 176 км, розгорнута – 342,7 км) були виконані наступні роботи:

 - Електрифікація. При цьому встановлено 6038 опор, 2453 фундаментів, 1061 анкерів, 258 жорстких поперечок, розкатано 342,7 кілометра контактного проводу, 342,7 км несучого тросу і так далі.Побудовано та введено в експлуатацію нові стаціонарні тягові підстанції Красноград, Карлівка та Сахновщина, реконструйована тягова підстанції Лозова, побудовані і введені в експлуатацію лінії 110 кВ від районної підстанції «Харківобленерго» до тягової підстанції Красноград і т.д.

- Побудована і включена в експлуатацію перша в Україні система мікропроцесорної централізації і автоблокування, зокрема, всього за рік виконані наступні роботи:- Укладено та змонтовано 681 км кабелю АБТЦ (автоматичного блокування з тональними рейковими ланцюгами);- Укладено і піднято у встановлені підлогові пристрої 186 км кабелю СЦБ (сигналізації, централізації і блокування);- Укладено 180 км магістрального кабелю зв'язку;- Укладено 177 км захисної поліетиленової трубки для волоконно-оптичного кабелю.Проведена задування 177 км волоконно-оптичного кабелю.- Встановлено та змонтовано обладнання мікропроцесорної централізації на 14 станціях і 3 блок-постах ділянки Полтава-Красноград-Лозова (при цьому модульні пости ЕЦ виготовлені Красноградським заводом металевих конструкцій ПЗ).

 

Довідково: Мікропроцесорна система виконує всі завдання по централізації стрілок і сигналів, необхідних для безпечного керування технологічним процесом на станції, а також установку, розмикання і скасування маршрутів, підтримка дозвільних показань світлофорів з перевіркою всіх умов безпеки. Про всі її переваги в двох словах розповісти неможливо. Приміром, черговому по станції буде потрібно всього лише кілька секунд, щоб перевести 20-25 стрілок, включених в один маршрут. Для цього треба тільки відзначити мишкою на моніторі початок і кінець шляху, а стрілки переведуться автоматично. У такому ж режимі спрацюють сигнали світлофорів.Мікропроцесорна система в автоматичному режимі діагностує технічний стан облаштувань, блокує некоректні дії фахівця, тим самим запобігаючи збої в роботі.Крім усього іншого, до мікропроцесорної централізації можна підключити датчики температури в рейці на всіх ділянках, дані про напругу в контактній мережі, місцезнаходження вагонів, локомотивів, швидкості їх руху і т.д. - І ця інформація буде доступна в будь-якій точці дороги.

Будівництво мікропроцесорного комплексу - величезний технологічний прорив, зовсім новий рівень розвитку автоматики і телемеханіки, а також безпеки руху.

 

- Реконструйовано колійне господарство ділянки Полтава-Красноград-Лозова, у тому числі- Оздоровлено різними видами ремонту 159,98 кілометрів  колії;- Виконані роботи з реконструкції горловин 7 станцій: Селещина, Красноград, Балки, Сахновщина, Орелька, Цивільний. Також в даний час закінчуються роботи по реконструкції станції Лозова.- З метою підвищення швидкості по станціях до 140 км / год укладені нові стрілочні переводи марки 1/11 проекту ДН-345 і виконані роботи по зварюванню стиків на даних стрілочних переводів алюміно-термітним методом в кількості 57 шт., В тому числі по станціях Балки , Цивільний, Б.П.146км, Красноград.- Укладено 28 комплектів нових стрілочних переводів на залізобетонних брусах.- Для підвищення швидкості проведені капітальні роботи по збільшенню радіуса до 1500-1600 метрів на 13-ти кривих;- Переустроено при поточному утриманні 79 кривих.- Виконані роботи по переведенню 13 залізничних переїздів в категорію «з охороною» (побудовані модульні переїзні пости - всі вони виготовлені Красноградським заводом металевих конструкцій), встановлені шлагбауми, змонтовані пристрої зв'язку і СЦБ, перевлаштувати настили, підходи, водовідвідні споруди, упорядкована прилегла територія і т.д.).- Виконані роботи по ремонту 11 штучних споруд.

- Реконструйовані вокзальні комплекси (Сахновщина, Карлівка, Селещина, Кегичівка, Красноград, Орілька), побудовані модульні переїзні пости і пости ЕЦ, побудовані або реконструйовані платформи і т.д.

 

У роботах по модернізації ділянки Полтава-Красноград-Лозова максимально задіяні підприємства Південної залізниці, зокрема, Красноградський завод металевих конструкцій. Практично все, що зроблено з металу для ділянки модернізації - продукція цього заводу. У тому числі для об'єктів електрифікації - жорсткі поперечини, консолі, кронштейни, фіксатори, траверси, портали на тягові підстанції; для пасажирського господарства - павільйони оригінальної конструкції, призначені для швидкісних ділянок, огорожі, світильники, ліхтарі на платформах і станціях і так далі. Також Красноградським заводом виготовлено каркаси для 13 модульних переїзних постів і 14 постів електричної централізації. Встановити модулі-трансформери набагато швидше і економічніше, ніж будувати «по старинці». При цьому в модульних виробничих приміщеннях забезпечені всі умови для роботи та побуту спеціалістів-залізничників.

 

Довідково: Ділянка Полтава-Красноград-Лозова є частиною національного швидкісного транспортного коридору Київ-Гребінка-Полтава-Красноград-Лозова-Донецьк.

 

Експлуатаційна довжина напрямки Київ-Гребінка-Полтава-Красноград-Лозова-Донецьк складає 740,1 км.

При цьому 388,7 км або 53% від загальної експлуатаційної протяжності протяжності національного транспортного коридору Київ-Гребінка-Полтава-Красноград-Лозова-Донецьк - це полігон Південної залізниці.

угору ↑